Analisis penuh kekayaan rosmah (Wajib baca)

| comments

Kah.kah.kah, nampak gayanya terpaksa najib ulang baca bab Wasatiah balik semula, najib ajar lain rosmah buat lain. memang kali ini najib pening tak sudah, sudahlah kes NFC yang melibatkan sharizat belum mampu ditangani lagi , sekarang berita keborosan isteri najib terpampang di akhbar luar negara pula, sama seperti kes sebelum ini.

Tak tahukah rosmah, bagi najib rosmah lah keajaiban dunia ke 24, ( Altantuya keajaiban ke 23), sebab itu najib pernah bercadang nak lantik rosmah jadi menteri kewangan, sebab rosmah memang pandai menabung dari kecil, kah.kah..kah..kah...

Najib pernah minta rakyat berjimat , takut dengan hutang negara sedia ada, negara jadi muflis tapi umpama  satu lagi projek BN yang kantoi, rosmah pula jahanamkan segala usaha murni najib. kah.kah.kah.

Jika sebelum in akhbar Australia, The West Australian pernah mendedahkan perbelanjaan delegasi yang diketuai Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Perth, Australia semasa mesyuarat Ketua-Ketua Kerajaan Komanwel (CHOGM) tahun lepas, 
Dalam laporan The West Australian itu, seorang Wanita Pertama (walaupun akhbar tersebut tidak menamakan individu tersebut, ramai blogger dipercayai ianya rosmah) telah membelanjakan kira-kira A$150,000 (RM487,000) untuk membeli mutiara di David Jones- sebuah gedung mewah terkemuka di Australia Barat.
Akhbar yang sama turut melaporkan anak gadis perdana menteri, membelanjakan sekurang-kurangnya RM195,000 untuk membeli belah di David Jones. 


Bagaimanapun ini bukan kali pertama keluarga Najib dikecam kerana mengamalkan gaya hidup mewah ketika negara dibebani dengan hutang sebanyak RM437 juta dan rakyat menderita akibat kenaikan kos hidup.

Rosmah sebelum ini turut dikaitkan dengan pembelian cincin berlian berharga RM24 juta yang dibeli dari syarikat Jacob & Co- sebuah syarikat berlian terkemuka di London.

Terbaru Akhbar Australia Sydney Morning Herald semalam melaporkan isteri Perdana Menteri, rosmah mansor membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney dua minggu lalu.

Dalam ruangan 'Private Sydney', akhbar itu memetik pereka fesyen Sydney Carl Kapp menggelarkan Rosmah sebagai "first lady of shopping" disamping gelaran asalnya first lady of Malaysia (Flom)

Pereka fesyen itu juga menyifatkan Rosmah sebagai 'pengikut fesyen yang berdedikasi', disamping mengiktiraf rosmah sebagai "pelanggan terbesar" kerana telah membelanjakan A$100,000 semata-mata untuk membeli pakaian.

Akhbar itu juga melaporkan, kesemua barangan yang dipesan termasuk 61 baju, seluar dan penutup kepala diperbuat dari sutera terbaik dan dalam pelbagai warna cetakan yang sangat eksotik.

Kah..kah..kah.. mungkin pakaian yang dipakai oleh rosmah perlu ditempah khas kerana pereka fesyen tersebut pasti mengalami kesukaran mereka pakaian yang menampakan 'kesliman" rosmah.

Hai, nasib najib la dapat bini super high mantanance macam nei, bayangkan berapa banyak duit najib dah habis untuk "melawakan" bininya tu.

Nak beli rantai, beli cincin, baju dan segala benda , mesti bukan sahaja duit yang disimpan oleh rosmah dari kecil dan habis, malah duit yang najib tabungkan dari kecil pun gerenti dah habis juga, itu belum lagi kira berbelas koleksi simpanan beg tangan jenama mewah Birkin, yang kebiasaan dipakai oleh golongan kenamaan dan artis antarabangsa.

Menurut akhbar tersebut lagi, Rosmah dan Najib, semasa percutian tersebut, menginap di penthouse berharga A$20,000 (RM65,100) semalam di Hotel Darling.

Kah.kah.kah., setakat  RM65,100 tu apa lah sangat kan, bukankah sebelum ini najib dan "suami" dikatakan pernah membayar RM140,000 bagi penginapan hotel mewah, Atlantis di Dubai hanya untuk tempoh semalaman, jadi yang di Australia tu takla mahal mana pun.. itu pun nak kecoh.

Biasalah kan isteri perdana menteri tu, penampilan kene jaga, Kah..kah..kah.. sebab itu la rosmah yang menggelar dirinya Wanita Pertama Malaysia (FLOM), juga ghairah mendapatkan publisiti dari media luar negara sehingga kerajaan membelanjakan sebanyak RM1.5 juta untuk menempah iklan yang memaparkan gambar beliau dalam sebuah akhbar Amerika Syarikat, New York Times tak lama dulu.

Tak apalah kan, rosmah tu isteri perdana menteri, nanti kalau kita nak merungut lebih-lebih orang umno kata kita tak bersyukur, kita dikatakan fasik pula, bersyukur aja la, bak kata orang umno selagi kita masih boleh makan....

Makan?.. woi. rakyat nak makan pun tak cukup.. apasal senangx2 bazirkan duit... tu yang beli macamx2 tu duit sapa tu?.. betullah kata orang rosmah penyebab umno akan tumbang. 

 Dan kita lihat nanti apakah berita dari luar negara ini akan disiarkan di TV3 suku dan utusan meloya, rasanya mereka takkan berani siarkan

# Baca analisis penuh kekayaan rosmah lagi

Bahagian 1 - Analisis penuh kekayaan rosmah (Wajib baca)
Bahagian 2 - Analisis penuh kekayaan rosmah II (Rosmah nak saman?)
Bahagian 3 - Analisis penuh kekayaan rosmah III (Beg tangan palsu)
Bahagian 4 - Analisis penuh kekayaan rosmah IV (FLOS terkedu lagi)




Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit