Woi rosmah... kenapa malukan kami?

| comments



saya sudah 2 tahun tinggal di malaysia,percaya atau tidak ini tidak ada pengaruh buat warga sini. kenapa...??? saya tinggal di selangor,sebuah negri setingkat propinsi yang di perintah oleh partai pembangkang(OPOSISI) pun tidak pernah mendengar dan melihat berita ini di TV atau media milik pemerintah,ini negri oposisi apalagi di negri lain yg di kuasai pemerintah. media di kontrol habis seperti jaman suharto dulu,bicara tak bisa sesuka hati karena akan di dakwa. inilah malaysia,sungguh perjuangan…

Petikan komen diatas diambil dari sebuah laman web berita dari negara jiran indonesia, kerana sebelum ini rakyat mereka telah hidup dalam jajahan kuku besi suharto, maka mereka dapat menilai apa yang dilakukan rejim umnoapco yang berkuasa di malaysia. bagi rakyat indonesia kerajaan malaysia sekarang sama seperti kerajaan zaman kuku besi suharto dahulu.

Dan lagi memang betul lah apa yang dikatakan oleh beliau bahawa media massa di malaysia ini telah dikawal sepenuhnya oleh kerajaan.

kah..kah..kah.. yang lawaknya orang indonesia pun tahu kerajaan sedia ada mengongkong dan mempergunakan media, kenapa agaknya masih ada orang malaysia sendiri tidak tahu. memang katak dibawah tempurung, siang malam tengok TV3 suka dan baca utusan meloya memang macam tu agaknya.

Takpe la, nak buat macam mana, orang malaysia nei selalu kena tipu dengan rejim umnoapco , tapi bukan itu yang "tukanglawan" nak cerita hari ini, ini lagi pasal rosmah.

Rosmah dari dulu memang suka glamor, rebut gelaran FLOM ( first lady of malaysia) dari Raja pemainsuri Agong, dan berlagak macam PM,sebab itu la ramai yang keliru sapa PM sebenarnya.
Nak sangat glamor kan.. nah ambik kau.. satu indonesia raya dah tahu perangai buruk rosmah nei, sampai keluar di portal berita KOMPAS . tapi bukan glamor sebab baiknya rosmah , bukan jugak kejayaan program PERMATA yang duit dana habis laporan kewangan takde tu.. tapi ada la jugak kaitan dengan permata.

kah..kah..kah...

Jom baca sikit
Kehidupan Datin Sri Rosmah Mansor memang penuh kontroversi. Perusahaan Rosmah, Perimekar Sendirian Berhad (Sdn Bhd), diketahui Parlemen Malaysia menerima uang jasa 100 juta euro (sekitar Rp 1,2 triliun) atas pembelian kapal selam Scorpene buatan Perancis.

Pertengahan Juli, pengacara Perancis, William Bourdon, yang mewakili sejumlah aktivis pro-Demokrasi Malaysia, menggugat Perimekar Sdn Bhd atas dugaan suap dan korupsi dalam kasus kapal selam Scorpene. Ia ditahan imigrasi Malaysia, lalu dideportasi. Tindakan itu memicu protes dari penggiat hak asasi manusia di Malaysia, seperti lembaga Suara Rakyat Malaysia (Suaram).

Kasus pembelian kapal selam Perancis, pesawat tempur jet Rusia, dan persenjataan lain diduga mengakibatkan pembunuhan model asal Mongolia, Altantuya Shaarribuu, bulan April 2006. Altantuya, putri seorang profesor di Ulan Bator, diketahui memiliki hubungan khusus dengan Abdul Razak Baginda, penasihat pribadi PM Najib Razak.

Altantuya yang fasih berbahasa Rusia dan sejumlah bahasa asing, menurut pihak oposisi, mengerti betul seluk-beluk pembelian senjata yang digunakan Angkatan Tentera Diraja Malaysia itu. Karena menuntut terlalu banyak, akhirnya ia ditembak mati, lalu tubuhnya diledakkan. Situs berita Singapura, Channelnewsasia.com, pada 9 April 2009 melaporkan, dua polisi, Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar, dijatuhi hukuman mati karena menjadi eksekutor Altantuya. Namun, auktor intelektualis dan dugaan korupsi pembelian senjata tidak pernah disidangkan hingga pihak oposisi Malaysia mengajukan gugatan di Pengadilan Paris, Perancis.

Kontroversi lain yang melingkupi Datin Rosmah adalah hubungannya dengan calon besan bernama Maira Nazarbayev asal Kazakhstan. Maira Nazarbayev yang memiliki gaya hidup ala Imelda Marcos konon memiliki kaitan dengan Organisatziya atau mafia Rusia. Maira Nazarbayev kerap bepergian bersama Datin Rosmah.

Mungkinkah kasus cincin berlian 24 juta dollar AS ini nanti menjadi pintu perubahan dan demokratisasi Malaysia? Hanya rakyat Malaysia sendiri yang menentukan

Hah, sekarang dah nampak atau belum betapa rosmah nei telah memalukan malaysia, sampai portal berita negara jiran pun sampai dedahkan berita supaya semua orang tahu.

Bukan macam media malaysia, kebaikan pakatan rakyat takkan keluar di TV dan surat khabar, semua tak baik semua tak elok , yang baik  dan elok bagi la dekat umnoapco je. macam la rakyat bodoh sangat sampai tak boleh fikir agaknya..

Oh ye, kalau korang nak baca berita penuh pegi ke sini , sakit kepala aku fikir pasal rosmah nei, ramai orang kata rosmah nei "berpuaka".

Betullah agaknya kata orang Umnoapco nei akan tumbang kerana rosmah


@TUKANGLAWAN Tak sangka dia begina teruk malu,,malu,,malu.



"Umno dan be-End Makin terdesak dan mengarut, polis dan SPR dipergunakan untuk kekalkan kuasa mereka"
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit