Media Blackout - Astro Memang buat hal la.

| comments

KONGSI PENGALAMAN BERSIH 3.0 , URAT JANTUNG UMNO RAKYAT SENTAP Kongsi pengalaman BERSIH 3.0 anda di blog tukanglawan, emailkan cerita anda dan gambar juga video ke infotukanglawan@gmail.com, nanti tukanglawan siarkan.... kita kongsi..

Korang kenal astro tak?, ala, kononnya syarikat tv satelit no 1 di nagra ni la, kononnya astro ni memberi perkhidmatan terbaik untuk rakyat, kononnye la, terbaik ke benda?, memang la boleh letak no 1, sbb ada 1 je sekarang ni stesyen Tv setelit kat negara nei.

Dah la cerita kat astro asyik ulang-ulang je, untung bukan main besar, tapi cerita tak abis-abis telenovela, cerita indon, telenovela cerita indon, woi... ko nak bagi rakyat negara mana tengok sebenarnya?, bodoh.

Dah la ulang cerita sama je, kalau tak percaya dok la depan astro, tahun lepas punya cerita pun ade lagi, 2 taun lepas punya cerita pun ulang lagi, tu cerita pasal rancangan yang asyik dok ulang je. belum cerita pasal.....

Hah.. pasal BERSIH nei, apa dah jadi dengan Astro ni, kene kawal dengan kerajaan jugak?, atau pemilik astro tu kawan karib bekas pemimpin negara?, sampai siaran berita yang sepatutnya telus pun dikerat-kerat?, sorok keadaan sebenar dari pengetahuan rakyat?.

Astro, baru - baru ni dikecam BBC kerana menyunting berita yang dikeluarkan oleh mereka, bila dah sunting, maklumat sebenar tak sampai la, itu lah nanti akan diguna pemerintah kejam untuk menipu rakyat. sembunyi hakikat sebenar yang rakyat perlu tahu.

Hari ini pula rangkaian berita antarabangsa Al Jazeera menuntut penjelasan daripada Astro mengapa liputannya mengenai perhimpunan BERSIH 3.0 Sabtu lalu telah ditapis.

Dalam satu kenyataan yang diemel kepada Malaysiakini dari ibupejabat
Al Jazeera di Doha, Qatar, rangkaian berita itu berkata Astro sehingga ini tidak memaklumkan tentang kemungkinan tapisan dibuat kepada program beritanya.

"Laporan berita kami adalah catatan fakta peristiwa pada hari tersebut, dan pencerobohan dalam proses editorial kami adalah tidak wajar. Kami tidak pernah ditapis dengan cara ini oleh platform pengedaran lain di mana-mana sahaja di dunia," katanya.

Astro, apa nak jadi ni, bikin malu media la Astro, kerat sana-kerat sini, berita sebenar kerat-kerat, tapi rancangan yang dedah, yang tak sesuai untuk anak-anak kecil tengok tak kerat pulak...

Astro pun ikut sama gila, angkara sapa nei, angkara penguasa kejam, senang je, jom tukar kerajaan. kerajaan sekarang dah jadi bangkai, busuk dan najis.


Lagi artikel penyelewengan media





Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit