Ali Rustam Betul Tak Faham, Meh sini Ali, Baca Sini

| comments

KONGSI PENGALAMAN BERSIH 3.0 , URAT JANTUNG UMNO RAKYAT SENTAP Kongsi pengalaman BERSIH 3.0 anda di blog tukanglawan, emailkan cerita anda dan gambar juga video ke infotukanglawan@gmail.com, nanti tukanglawan siarkan.... kita kongsi..

Sebelum ini, telah pun "tukanglawan" siarkan tentang berita Ali Rustam meroyan-royan kerana ketua Wanita MCA ada akal cikit dan cikit bijak berbanding orang umno, kerana jelas pada apa yang dibawakan BERSIH, Ketua Wanita MCA itu turut serta dalam perhimpunan BERSIH di Banda Hilir Melaka pada sabtu lalu. (baca sini)

Tapi Ali rustam yang tak tahu apa-apa ini, seperti melayu-melayu umno lain, cuba memutar belitkan fakta untuk terus menipu orang umno yang tak tahu apa-apa pun pasal BERSIH ni.

Meh kita dengar kenapa Ketua wanita MCA melaka hadir ke himpunan BERSIH, lepas tu kita dengar Ali rustam nak jawab apa.

Ketua Wanita MCA Melaka Datuk Kian Sit Har mempertahankan tindakannya serta tidak akan meletak jawatan dalam parti kerana menghadiri perhimpunan di Dataran Pahlawan, Bandar Hilir pada Sabtu lepas.

Katanya beliau menghadiri perhimpunan itu atas kapasiti peribadi dan sebagai warganegara yang prihatin.(cukup besar tak?)

"Sebagai rakyat yang bertanggungjawab, saya menyokong dua perkara penting yang diketengahkan dalam perhimpunan itu iaitu menghapuskan rasuah dan supaya pilihan raya umum akan datang ini berlangsung dalam keadaan adil dan bersih.

"Perkara ini baik untuk rakyat keseluruhan dan saya menghadirinya kerana saya rasa dua perkara sebagai isu nasional ini perlu disokong," katanya ketika dihubungi Bernama semalami.

Kian diminta mengulas laporan sebuah akhbar semalam bahawa Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam meminta beliau meletak jawatan sebagai Ketua Wanita MCA kerana penglibatannya dalam perhimpunan yang disokong pembangkang itu. ( tuntut perkara baik pun tak boleh ke ali?)

Mohd Ali yang juga Pengerusi BN Melaka menyifatkan tindakan pemimpin veteran MCA itu sebagai satu sabotaj dan menikam BN dari belakang yang akan menyusahkan MCA dan BN.

Mengulas lanjut, Kian berkata tindakannya itu tidak sama sekali dilihat sebagai anti kerajaan. ( sbb kalau kerajaan betulx2 rasa bersih, apa mau takut, itu pengerusi SPR bila dgn timbalan dia bila mau letak jawatan?)

"Saya berasa saya tidak bersalah dalam hal dan kehadiran saya sebagai warganegara yang prihatin dalam isu nasional ini," kata bekas senator itu. ( bekas sanator ckp macam ni, bukan ketua cawangan umno yang tak tau apa-apa kecuali cari projek )

Nampak sangat Ali rustam tu bodoh,  tak faham kenapa himpunan BERSIH diadakan, tu la, lain kali baca banyak cikit la.

huh, hampir terlupa sekejap "tukanglawan" Ali rustam dan sekutu mana suka pilihanraya yang Adil dan BERSIH.... kalau dia sokong .. dah tentu la dia turun. betul tak?, tapi kalau dia sokong pilihanraya yang Adil dan BERSIH, dah tentu la BN cepat mampus... puiii



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit