Jingga 13 dan Pemuda Pas Demo Bantah Kapal Israel

| comments


Penyelaras Jingga 13, Fariz Musa siang tadi mendedahkan bukti Kapal Israel berlabuh di Pelabuhan Klang 16 pada Februari lalu.
Zim Integrated Shipping Services Ltd adalah syarikat perkapalan milik Kerajaan Israel-Zionis dengan pegangan 98 peratus saham, syarikat perkapalan itu juga turut disenaraikan dalam Bursa Tel Aviv.

Dalam sidang media tersebut, Jingga 13 mendedahkan beberapa dokumen termasuk ‘sailing clearance’ (kebenaran belayar) dan dokumen penerimaan ejen penghantaran yang disahkan Kastam Diraja Malaysia.

Maksudnya kerajaan malaysia memang mempunyai hubungan dagang dengan Israel, Polisi tak jelas. Dasar kerajaan patutnya tidak mewujudkan sebarang hubungan diplomatik. Apakah ini satu pengiktirafan kepada kerajaan haram Israel?” katanya ketua penyelaras Jingga 13 itu lagi.

Sehubungan dengan itu, Jingga 13 akan mengadakan perhimpunan di Pelabuhan Klang pada 22 Februari ini bagi membantah kehadiran sebuah lagi kapal milik Zim iaitu Zim Europa

Dalam perkembangan berkaitan, Dewan Pemuda PAS Malaysia juga akan mengadakan himpunan aman bagi membantah kemasukan kapal kargo Israel Zim Europa ke Perlabuhan Klang.

"Kami dengan ini menjemput semua warga yang prihatin dengan isu-isu kekejaman Israel untuk turut hadir beramai-ramai bagi menyatakan tindakan tegas kita terhadap Israel dan kerajaan BN yang mengiktiraf Israel,” kata ketuanya, Ustaz Nasrudin Hassan

Jingga 13 dan Dewan pemuda PAS akan mengadakan himpunan itu diadakan di WestPort, Pelabuhan Klang pada hari Rabu, 22 Februari ini jam 5.00 petang.

Semua pihak diminta untuk menyebarkan maklumat ini sebagai tanda bantahan dan berusaha untuk meramaikan lagi peserta himpunan tersebut.

Baca juga: 
1- Panas!!! Lebih Banyak Kontena Israel Akan Masuk Malaysia
2- Mahathir Hipokrit, Ada Hubungan Dengan Yahudi?
3-Anwar Jawab Isu Israel yang di"spin" umno


Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit