(Video ) Kakak Umno Ni Dah Sedar, umno Memang Busuk

| comments

Betul ke slogan baru umno yang kononnya "janji ditepati" tu,seingat "tukanglawan" banyak sangat janji umno tak tunai, macam biasa rasuah tu banyak, rasuah pilihanraya macam cendawan tumbuh lepas hujan saat nak pilihanraya.

"tukanglawan" jumpa satu video di laman Youtube, video ketua puteri umno Kampung Bonggol Donas, Kuala Nerus, Terengganu yang dah sedar bahawa umno ni kaki kelentong.




Jadi sebab dah sedar umno yang kononnya pembela melayu itu kaki kelentong, kakak tu pun tersedarlah gamaknya yang umno ni tak lagi boleh dipercayai, pakat-pakat keluar parti umno yang dah hancur tu, dan sekarang sertai PAS pulak.

Alhamdullilah lah, sebab akak tu akhirnya tersedar, masalahnya yang lain tu bila la nak sedar, terutama makcik umno dekat kampung tu, sibuk umno.. umno.. rosmah kaya, makcik tu dapat apa?.

umno yang dulu tu ok la jugak, pemimpin keluar duit sendiri bela rakyat, tapi sekarang ni umno dah rosak hancur berkecai, itupun nak cakap bela melayu dan islam, padahal ada anak bekas Pm yang diketahui pemilik kilang arak.

Tak sedar lagi ke, Pemimpin umno sekarang ni menghabiskan duit rakyat, kumpul kekayaan, tapi pakai topeng konon bela orang melayu, martabatkan Islam.

contoh mudah, kes lembu NFC , Kes komisyen kapal selam yang dok sibuk bicara di perancis sekarang, kisah Khir toyo yang buat rumah besar gila ( walaupun awalnya media cuba nak sorok ) dan banyak lagi termasuk menteri bayar artis ratus ribu untuk tujuan apa "tukanglawan" pun tak tahu.

Nak cerita pasal islam, berapa ramai pemimpin umno yang tolak hudud, ya pun sedar belum boleh dilaksanakan, jangan la tolak, apa hukumnya, ini soal akidah. paling best konon berjuang untuk martabatkan islam, isteri menteri umno ni boleh bilang berapa orang je yang pakai tudung.

Kalau betul la umno ni "konon-konon perihatin sangat pada nasib orang melayu, dia takkan "anak tirikan" Kelantan, sudahlah bantuan tak diberi, sekarang Royalti pun takmo bagi.

umno hati busuk dan hitam, hitam metalik orang kata.

Jadi, duduk la kejap, fikir dalam-dalam, masih mahu umno ke?, bezakan umno dulu dan sekarang. kenapa bila kita boleh makan makanan lebih berkhasiat kita masih nak makan beras hancur?, try dulu beras wangi, tengok suka tak.

Cerita banyak pun tak guna, "tukanglawan" cuma nak pesan, jangan pangkah umno, kita bagi tukar. tu je.




Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit