Debat dengan Anwar? Najib berani, setakat minum teh aje la

| comments


Kegagalan Presiden Umno, Datuk Seri najib Razak untuk menjawab cabaran berdebat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan dia hanya berani di gelanggang sendiri.

Demikian simpul AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (gambar) dalam satu kenyataannya semalam.

Hahaha, tergelak "tukanglawan" itu semua orang sudah tahu, najib mana pernah berani dengan orang, terutama pada rosmah, bagi najib dia takkan punya berupaya tanpa rosmah disisinya, kerana itu lah kita dapat lihat kadang kala rosmah ini lebih menteri dari perdana menteri, betul tak?

"Cabaran Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk berdebat dengan Datuk Seri najib yang mengatakan negara ini akan bankrap masih tidak bersahut apakah najib masih tunggu lampu hijau dari rosmah atau memang najib ini seorang penakut?

Betullah kata Ustaz Idris bahawa pemimpin Umno hanya berani digelanggang sendiri tanpa lawan, terkinja-kinja berucap seolah-olah mereka hebat, kononnya mereka la pejuang bangsa melayu, tetapi sebenarnya mereka pengecut untuk berdebat secara ilmiah mengenai masa depan negara.

Itu tidaklah pelik kerana kita semua tahu tiada pun pemimpin umno terdahulu jadi penentang penjajah british. siapa pemimpin besar umno yang jadi buruan british dan hidup terbuang?, tiada rasanya,

puak-puak inilah yang mendabik dada mengaku mereka pejuang kemerdekaan, mereka lah pejuang bangsa melayu, pejuang bangsa melayu apa jika tiada diantara mereka yang jadi buruan penjajah british dulu.

umno dari dulu kini dan selamanya hanya pandai bercakap besar, paling malang ramai orang melayu tertipu. mujurlah anak-anak muda sekarang sudah pandai berfikir,

Terfikir lah anak -anak muda kenapa najib ini jenis yang hanya pandai menuduh apa yang dirancang oleh pakatan rakyat serba tak kena, tapi bila ajak ke gelanggang terus diam tak terkata. hah, sudah pasti la najib tak punya asa dalam membuat tuduhan.

Terdahulu  Datuk Seri Anwar Ibrahim mencabar najib berdebat tentang janji Pakatan Rakyat ekoran kenyataan najib yang mempertikaikan janji itu, namun najib masih belum menyahut cabaran Anwar untuk berrdebat.

Mungkin najib sedang lena tidur dibawah ketiak rosmah dan tunggu lampu hijau dari rosmah agaknya. tidaklah hebat rupanya si najib ini, bercakap seperti dia hero sebenar, pejuang bangsa melayu kononnya, pejuang agama Islam katanya, sedangkan isteri sendiri pun dia masih belum mampu nasihati, berlagak mahu jadi hero.

mungkin bila berhadapan dengan Anwar setakat minum secawan teh itu dia berani, namun untuk berdebat? najib kene fikir berjuta kali, tambahan pula jika disiar secara langsung melalui TV

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit