BR1M itu duit rakyat, jom kita sapu

| comments


Sana sini situ sinun umno anak buah kesayangan apcosibuk tabur gula-gula pilihanraya ( sebut rasuah pilihanraya), biasalah bila umnoapco tengah nazak apa pun sanggup dilakukan semata-mata untuk mintak nyawa tambahan.

Bukan main lagi takburnya pemimpin besar umnoapco bila terasa duit yang dikeluarkan itu adalah duit mereka, kembang-kempes hidung pemimpin umno itu beri sumbangan wang bantuan rakyat 1malaysia (BR1M) pada ramai orang.

Lebih malang lagi penyokong tegar umnoapco pula mendabik dada, dicanang sekeliling kampung dan kalau boleh saja mereka pinjam microphone surau buat penguguman betapa umno ini cukup perihatin kepada masalah rakyat. kah.. kah.. kah...

Lebih kesian lagi bila media kaki putar dan kaki tipu mulakan promosi hebat, kata mereka umnoapco ini bagus, tolong orang, kah.. kah. kah.. kah.

Sudah-sudahlah wahai umnoapco, jawab dulu duit sapa yang korang tabur jadi rasuah pilihanraya tu? duit tabung rosmah ke?.. kah.. kah.. kah.

Punya la pandai si umnoapco yang jadi ketua Barisan Nasional yang dah nak tumbang tak berapa lama lagi tu menipu, dan ramai la mangsa yang tertipu. lebih malang ada yang pengsan kerana nakkan duit BR1M ni ( sebut Bagi Rasuah 1Malaysia)

"Umno jangan "perasan" Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M - Bagi Rasuah 1Malaysia) RM500 tu duit Umno, wang tersebut adalah wang rakyat hasil dari pelbagai sumber yang dibayar kepada kerajaan, namun  kain-kain rentang digantung merata kampung seolah-olah ini adalah pemberian dari poket Umno BN sendiri" kata AJK PAS Pusat, Idris Ahmad pada wawancara bersama harakah daily.

Kah..kah.. kah.. beri bantuan untuk rakyat tu memag la baik, tapi macam biasa la, umnoapco nei baik dan perihatin kononnya bila nak pilihanraya je, lepas pilihanraya umno sapu lagi duit rakyat, naik lagi harga minya, naik lagi harga gula, susu dan tepung, kalau boleh udara kita bernafas pun nak dikenakan cukai, sudahlah, jangan tertipu lagi oleh taktik jahat umnoapco nei .

Kali ini kita tipu umno dulu sebelum dia tipu kita. semua rakyat yang layak wajib ambil duit tu, kerana ini adalah wang rakyat bukan wang Umno, kita ambil dan buat muka macam orang umno, nanti pilihanraya kita jangan bagi undi pada umno, sebab kalau kita bagi lagi kuasa pada umno RM500 yang kita ambil tu dia anggap hutang, dia mintak kita bayar balik dengan naikkan harga barang lagi.

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit