Golongan Profesional mahu najib debat dengan Anwar

| comments

Pertengahan bulan ini, Anwar yang juga Ketua Umum PR mengulangi cabarannya kepada Najib, yang juga Pengerusi BN itu untuk debat secara terbuka mengenai dasar-dasar kerajaan pimpinannya.

Namun najib
yang sudah memasuki gelanggang politik negara lebih dari empat dekad itu masih tidak memberi jawapannya hingga ke hari ini, kenapa begitu, mungkin najib malu agaknya, kah,, kah.. kah..

Nampaknya benar najib hanya berani minum teh dengan Anwar saja lah, itu pun untuk tujuan publisiti agaknya, gambar disebar luas hingga ke mongolia. kah, kah, kah,

sekarang rakyat sudah tahu najib nei dipegang "egg"nya oleh rosmah, sebelum melakukan sesuatu rupanya kene tunggu green light dari rosmah gamaknya. termasuklah nak berdebat, kene tanya rosmah yang suci itu dulu.

Firma kajian pendapat awam, Merdeka Center melalui maklumat yang dikumpulkan hasil perbincangan kumpulan berfokus melibatkan profesional-profesional Melayu menunjukkan, mereka berminat untuk melihat satu debat membabitkan kedua-dua pemimpin berkenaan, debat membincangkan isu-isu yang besar, isu rakyat dan isu negara... bukannya isu-isu peribadi tetapi lebih kepada kepentingan rakyat.

Nah najib, tunjukkan "kejantanan" mu itu sekarang , apa lagi tunggu, rakyat sedang menanti ni, takkan takottttttttttttttttt!!! kah.. kah..kah..



"Saya nampak seolah-olah ada satu perubahan dalam kehendak dan keinginan di kalangan rakyat, mereka mahu satu budaya baru, diadakan debat (seperti di negara-negara lain), daripada kempen memburuk-burukkan satu sama lain," demikianlah kata pengarah Eksekutif Merdeka centre itu, Ibrahim Suffian.

Hurm , macam mana nei najib masih mahu mengamalkan cara lama, menghentam , menfitnah dan memburukkan lawan politiknya melalui media massa sedangkan Anwar sedang membawa politik malaysia ke zaman pencerahan, zaman politik bersih dan bersaing cara sihat.

Pertarungan tak seimbang, najib tak mahu dengar suara rakyat, awal-awal najib sudah kalah kepada Anwar sebab itulah agaknya najib selalu diperlekeh oleh rakyat negara ini. rupanya najib hanya berani di gelanggang sendiri.


Tak apalah, rakyat tak perlu khuatir, nanti bila pilihanraya nanti, kita pastikan umno tumbang, kalau ada rezeki najib jadilah dia ketua pembangkang pula, mungkin saat itu dia akan jadi berani sikit, mungkin nanti bila najib sudah jadi ketua pembangkan baru najib berani berdebat.

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit