BERSIH 3.0 - Lonceng telah berbunyi

| comments

Nampaknya lonceng telah dibunyikan, rakyat yang cintakan demokrasi dan mahukan sistem pilihanraya yang telus dan adil sudah perlu bersedia dari segi mental dan fizikal bermula dari sekarang.

"BERSIH 3.0 perlu digerakkan segera", begitulah amanat Mursidul AM PAS, Tuan Guru Datok Nik Aziz Nik Mat yang menyeru supaya BERSIH 3.0 di gerakkan bagi memastikan Pilihanraya Umum ke-13 akan datang dilaksanakan dengan adil, telus dan bersih.

Tuan Guru membidas  tindakan Kerajaan Umno/BN yang di terajui Perdana Menteri, Najib Razak menggunakan taktik melengah-lengahkan 8 tuntutan BERSIH 2.0 menerusi Pengistiharan Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC).


Ia satu usaha yang dipertikaikan keikhlasannya.Ini tidak lebih dari usaha pengalih perhatian umum dari menyerang SPR. Ia satu taktik supaya rakyat lupa lapan tuntutan BERSIH 2.0.” katanya lagi

Benarlah apa yang dikatakan oleh Tuan Guru itu, "tukanglawan" sangat setuju, berapa ramaikah antara kita yang masih ingat kepada tuntutan kita tempoh hari, betapa kita sedari SPR dan banyak lagi agensi kerajaan digunakan untuk memenangkan umnoapco barisan nasional. tetapi hari ini 8 tuntutan kita di diamkan.

Ketakutan pihak kerajaan pasca BERSIH 2.0 dahulu sangat jelas terlihat, bagaimana kita lihat mereka memperkuda anggota polis, jelas terlihat kerisauan SPR sehingga parlimen Pengistiharan Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) untuk memastikan pilihanraya yang bersih dan adil dapat dijalankan.




Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit