(Tanah terbelah) Sah Kuantan tidak selamat untuk projek LYNAS

| comments



Degil betul kerajaan pusat nei, kalau kata bodoh takmo mengaku, tapi takpe la. rakyat memang dah tahu lama dah menteri-menteri kat malaysia nei bukan bijak pun.

Ingat tak pasal LYNAS, beria-ia la kerajaan malaysia kata itu adalah projek yang selamat, walaupun ramai yang tahu bahan kumbahan yang terhasil itu akhirnya akan membawa kesan jangka masa "pantas" terhadap ramai orang terutama yang tinggal berhampiran kuantan .

Kalau rajin semak-semak balik posting la, banyak la "tukanglawan" ceritakan keburukan dari projek mega kerajaan persekutuan nei. kebaikan hanya pada pemimpin-pemimpin umno jew, sebab dari projek LYNAS nei la mereka dapat "wang besar" dan sisa tu pulak bagi pada rakyat.

Sisa bergelar Radiasi dan pencemaran yang boleh membawa kecacatan dan banyak penyakit. tu je la pon rakyat dapat... kalau peluang pekerjaan, berapa ramai orang kuantan yang pandai pasal "rare earth" nei.

Australia yang lebih maju dan ketat kawalan sisa buangan tu pon takmo kilang tu nak dibina di sana, kenapa menteri banggang di malaysia nei nak sangat. ahaha... ohh mungkin kita punya piawaian pembinaan sangat bagus.

Nak kata bagus, jambatan retak sana-sini, stadium runtuh lagi, tu belum kira bangunan baru banjir sebab bumbung tak betul... ade hati pulak nak bina kilang LYNAS.


Ni kat kuantan, baru hujan cikit tanah dah terbelah, korang rasa yakin kew Kilang tu akan selamat... ahahah.. menteri bodoh yakin.. korang pon kene yakin juga la... ala.. rakyat kan bagi pemimpin umno sama je macam "lembu sharizat".

Tapi menteri ni mudah lupa sebenarnya.. rakyat lebih bijak menilai. nanti  PRU13 rakyat akan ajar diorang.


Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit