Kes Pertuduhan Liwat II Anwar- Hakim/Pendakwaraya Bersekongkol, Kata Aziz Bari

| comments (1)

SHAH ALAM 17 MEI : Keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menerima segala keterangan saksi pendakwaraya dilihat sebagai sebagai sebahagian daripada agenda untuk menjayakan pendakwaan politik terhadap Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar, kata Professior Dr Aziz Bari.

Pensyarah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangs itu berkata keputusan Hakim Zabidin Mohamad Diah mengarahkan Anwar membela diri atas tuduhan liwat adalah satu keperluan untuk memastikan beliau disabit kesalahan fitnah itu bagi kali kedua.

"Rakyat melihat bahawa hakim dan pendakwaraya mencari seboleh-bolehnya ingin mengenakan Anwar ini kerana terdapat saksi dan bukti yang mana selalunya tidak diterima, jadi untuk kes Anwar ini jelas kes yang ganjil," kata Dr Aziz kepada TvSelangor.

"Dakwaan dan tuduhan yang dikenakan keatas Anwar ini jelas satu pendakwaan politik," tambah beliau.

Hakim Zabidin pagi tadi mengejutkan ramai pihak apabila menerima semua keterangan saksi-saksi pendakwaraya walaupun ada antaranya mencurigakan dan bercanggah antara satu sama lain.

Peguam Anwar, Sankara Nair berkata hakim gagal menyaring keterangan saksi dengan cermat. Pertubuhan Peguam Untuk Kebebasan pula menyifatkan perbicaraan Anwar sebagai "memalukan."

Aziz berkata keputusan Zabidin sekali lagi menunjukkkan badan kehakiman negara ini masih belum belum adil dan bebas terutama jika ia melibatkan pemimpin pembangkang.

"Sesiapa pun yang mengikuti perjalanan kes ini dari awal termasuk orang biasa yang tidak tahu undang-undang sekali pun sudah menjangkakan atau merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan perbicaraan itu,"katanya.

Pendakwaan terhadap Anwar, kata Dr Aziz, adalah berasaskan kepada keperluan melumpuhkan karier politik Ketua Pembangkang itu dan bukannya dibuat atas pertimbangan undang-undang.

"Apa yang berlaku dan dihadapi oleh Anwar ini berbeza dengan pertuduhan untuk orang lain, pada cara beliau diburu polis, cara beliau dilayan mirip dengan kes ketika beliau dipe cat dari kerajaan oleh Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr mahathir Mohammad,"ujar beliau.

Perbicaraan kes liwat fitnah itu akan bersambung 6 Jun. Jika disabit kesalahan, Anwar boleh dihukum penjara hingga 20 tahun. -tvsnews


SEDIKIT ULASAN TUKANG LAWAN
Kes ini menjadi perhatian ramai, akhbar-akbar arus perdana malah lebih teruk lagi berita -berita melalui media siaran mengambarkan seolah-olah DSAI( Datuk Seri Anwar Ibrahim) Memang bersalah atas dakwaan saiful bukhari itu. umum mengetahui bahawa stesyen Tv dimalaysia dan kebanyakkan Akhbar terutama Utusan adalah dibawah pengaruh Barisan nasional.... malah jika dinilai kembali... segala kesalahan dan perkara tidak baik akan diletakkan kepada pembangkang....

Untuk kita teruskan sesuatu pertuduhan tersebut.. perkara pertama yang harus kita ambil perhatian adalah kredibiliti Tukang tuduh.. dimana dalam kes ini saiful bukhari.

dibawah ini adalah beberapa keraguaan yang harus anda fikirkan berkaitan dengan kes ini

1- saiful dikhabarkan seorang yang proBN, perkara ini didedahkan oleh orang yang rapat dengan saiful

2- Najib akui menemui saiful , dengan alasan saiful memintak bantuan biasiswa, namun najib kemudian menukar kenyataan dengan menyatakan saiful menemuinya untuk mengadu.

3- saiful seorang pelajar , namun punya hubungan rapat, bertemu atau secara peribadi menghubungi individu dibawah (Jika anda adalah seorang Pegawai bank atau Ahli perniagaan hebat.. adakah anda mampu ada hubungan seperti saiful ini)
-NAJIB
-Bekas KPN (Musa Hassan)
-SAC Rodwan @ mat tilam (Pagawai penyiasat kes anwar)
-Ezam Mat Nor (katak lompat mencari duit)
-Rosmah Mansur (bik mama)
dan banyak lagi

4-DOktor mengesahkan tiada kesan tusukan pada (juburla) saiful

5-Saiful tersalah menyebut tarik semasa majlis angkat sumpah

6- Bukti DNA DSAI diambil secara tidak sah, Mahkamah mengistiharkan bukti tidak sah, kemudian ditukar kembali menjadi bukti boleh diguna pakai.

7- Bukti DNA yang diambil secara tidak sah disimpan didalam Almari selama 46 jam dan tidak diserahkan ke makmal oleh Judy Pereira.. bukti ini juga tidak diSEAL secara betul...

8-Standard betul pengesanan air mani tidak dijalankan secara betul (tiada ujian asid phosphatase dilakukan)

9- Terdapat gambar saiful keluar dari lif ke kondo.. tetapi tiada gambar saiful memasuki atau lalu di ruang lobi kondo berkenaan.

10- gambar saiful keluar semula ke parking menunjukkan saiful tersilap keluar dan bukti bergambar juga tidak menyokong saiful di apa-apakan ( baju saiful nampak kemas, rambut tidak serabut, tiada keanehan dalam cara berjlan dan saiful tidak nampak seperti ketakutan)

terlalu banyak kepincangan dalam kes ini jika mahu dihuraikan.... cukup 10 point untuk anda nilai.. adakah ini konspirasi menamatkan riwayat kerjaya DSAI ..


Dan ada bukti yang sangat penting... iaitu 9 orang saksi bersama dengan DSAI pada hari yang dikatakan... mengapa mereka ini tidak dipanggil mahkamah sebagai saksi..
mereka ialah.. antaranya
Dato'Prof Dr Arif (bekas KP MIER)
pemilik kondo Dato Hasanuddin dan isterinya
pembantu rumah
pembantu DSAI
dan beberapa orang lagi... mereka bersama datuk seri dari saat DSAI ke Kondo berkenaan hingga mereka keluar kembali kira -kira jam 5.15 petang.

adakah sebagai seorang yang berprofile tinggi dan mempunyai musuh politik.. datuk seri boleh berada berdua-dua dengan saiful di unit berkenaan tanpa ada orang lain??

anda punya jawapan sendiri jika anda mahu menilai perkara ini..jangan biar anda diperbodohkan lagi.. kita harus menolak kerajaan barisan nasional dengan kadar segera, itu pun jika anda masih sayangkan bumi malaysia ini.
Share this article :

+ comments + 1 comments

18 Mei 2011 pada 8:36 PG

Surat khabr tulis tajuk "saiful saksi yang boleh dipercayai".. masalahnya suratkhabar tu boleh kew kita percaya.... hentikan la bodohkan rakyat malaysia... Utusan boleh nafi kew Umno takde cengkaman dalam akhbar tu??... berani tak.. atu nak tukang lawan buat pendedahan?

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit