Kerajaan Selangor dan air percuma

| comments (2)

Tahukan anda, Selepas kerajaan pakatan rakyat mengambilalih pemerintahan negeri selangor, Kerajaan pakatan rakyat telah menunaikan salah satu dari manifesto pilihanraya mereka dengan segera,salah satu dari manifesto tersebut adalah janji Pakatan rakyat memberikan 20 meterpadu pertama Air percuma pada setiap bulan.

pelaksanaan ini dilaksanakan pada 1 jun 2008, dan bertujuaan untuk menggurangkan beban kewangan rakyat selangor dalam keadaan barangan bertambah mahal dan kos sara hidup semakin meninggi gara-gara pemerintahan Kerajaan Barisan nasional yang kurang perihatin terhadap pengguna dan rakyat marhaem.

atas istilah keramat "merakyatkan ekonomi" yang diguna pakai kerajaan negeri selangor ini ia telah membuktikan dapat melakukan perkara-perkara yang pernah dikatakan mustahil oleh pihak kerajaan barisan nasional>

Kerajaan Pakatan rakyat dinegeri selangor yakin dengan memberi sedikit sumbangan asas seperti ini ianya mampu memberi rakyat sedikit keselesaan, dalam bahasa mudah...setiap kali anda memasak dan membuat minuman.. hampir semua air yang digunakan itu adalah percuma, tidak seperti sebelum ini.. setiap titisan air yang kita gunakan perlu dibayar.. ini adalah bukti keperihatinan kerajaan pakatan rakyat yang sering difitnah oleh kerajaan barisan nasional.

Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) bertindak mengagihkan keuntungan pihak-pihak yang terlibat dalam perkhidmatan air ini kepada masyarakat negeri selangor ini satu lagi bukti bahawa kerajaan selangor dibawah pakatan rakyat amat perihatin pada pengguna dan penduduk negeri selangor..seperti janji mereka.. mereka akan bekerja untuk rakyat... tidak seperti umno mereka tidak pernah berfikir tentang rakyat.. mereka hanya mahu membolot kekayaan negara untuk diri mereka.

pilihan raya semakin dekat.. kita harus membantu pakatan rakyat menumbangkan Umno.. kerana perjuangan pakatan rakyat untuk rakyat... sedangkan umno pula sering membebankan rakyat.. kenaikan harga semakin ketara dalam zaman pemerintahan umno barisan nasional... subsidi ditarik balik... dan kita terus ditekan dengan perbagai perkara yang tidak masuk akal.... satu pilihan yang ada untuk rakyat merasa keselesaaan dan selamat ialah dengan menjahanamkan kerajaan barisan nasional
Share this article :

+ comments + 2 comments

8 September 2012 pada 10:49 PTG

Ya ke? Aku tengok bial air aku dan penduduk di kawasan Shah Alam sekyen 13, sama aje tak turun pun? Pakatan Haram Jadah, menabur janji Pakatan Janji Munafiq...tunjukkanlah bukti bil kau kat sini, bil pimpinan BARISAN NASIONAL dan bil air semasa 3 bulan berturut-turut, barulah bukti nyata....sekadar kenyataan tak menyokong langsung...aku pung boleh habaq sebaliknya tanpa ada bukti kukuh.

9 September 2012 pada 6:00 PTG

@Muhammad Al-'Ash Duduk kat selangor ke bro?.. takkan duduk kat selangor tak tau 20 liter padu air percuma kerajaan Negeri bagi... tak payah la nak letak komen bodoh kat sini.. nanti jadi bahan gelak..... ke mandi macam badak sumbu..... sbb tu bil air tinggi...?

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit