Selepas PRU13 akan berlaku darurat ?

| comments (1)

Sebelum release stress dengan baca cerita kelakar ni,
sila play lagu ni.  Bersediakah anda untuk mengingati kembali Peristiwa Memali ? Peristiwa 13 Mei ?
Ops Lalang ?



Malaysiakini pada hari ini melaporkan kenyataan Menteri Dalam Negeri Hishamuddin Hussein bahawa terdapat banyak pengganas dalam kalangan rakyat tempatan dan luar dalam negara ini.

Beliau juga berkata bahawa Malaysia hanyalah pusat transit dan bukan sasaran pengganas.



NONEBercakap dalam sidang media di lobi parlimen hari ini, Hishammuddin berkata, pihak berkuasa sentiasa memantau dan bersiap siaga memberkas mereka sekiranya menjadikan Malaysia sebagai sasaran.

Menurutnya lagi, sekiranya negara asing pula menjadi sasaran, amaran akan dikeluarkan kepada negara berkaitan untuk mengambil tindakan.

Siasatan juga mendapati pengganas tidak menjadikan Malaysia sebagai pusat pengkaderan anggota baru, tambahnya.


Saya melihat ini petanda bahawa pilihan raya sememangnya hampir tiba dan ini adalah cara untuk menakut - nakutkan rakyat supaya tidak memilih calon selain lain Barisan Nasional.

Jika dilihat bagaiman terjadinya 13 Mei, Ops Lalang dan Peristiwa Memali, semuanya berkisar tentang pengaruh politik yang semakin merudum. Justeru, BN menggunakan alasan pengganas untuk menangkap sesiapa yang mereka rasa mengancam kuasa politik mereka.

Di sinilah ISA, Perkara 149 dan Perkara 150 Perlembagaan akan memainkan peranan. Jangan terkejut kalau PRU13 ini berlaku DARURAT !

TAPI SATU BENDA UMNO JANGAN LUPA,

INI PENGGANAS SIAPA MAU TANGKAP ?



Kah Kah Kah.

Rakyat Pasti Menang!


MEGAT HIDAYAT,

INSTITUT TEKNOLOGI MARA.
Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 1 comments

Tanpa Nama
31 Oktober 2012 pada 2:57 PTG

Kah Kah Kah! memang ada logik

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit