Pak Samad Ke Dang Wangi Jam 3 Petang.

| comments

Pak Samad akan ke Balai Polis Dang Wangi jam 3 Petang ini, setelah diminta oleh pihak polis untuk membantu siasatan berkenaan dakwaan melakukan kesalahan membaca sajak pada malam sambutan kemerdekaan 30 ogos lepas.

Ketua Polis IPD Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad berkata, polis akan menyiasat sama ada sasterawan itu melanggar undang-undang dengan membaca sajak dalam perhimpunan itu mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012.

Barulah "tukanglawan" tahu membaca sajak itu satu kesalahan, mungkin gaknya kalau menyanyi , menari atau mengadakan persembahan K-pop barulah ia tidak menyalahi undang-undang.

Benarlah kata Pak Samad, puisi sebagai senjata, sehingga membaca puisi pun akan disiasat.



Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit