Bila Menteri Sendiri Tak faham Section 114A

| comments

Jangan jadikan pindaan Seksyen 114A Akta Keterangan 1950 sebagai satu polemik atau isu politik dan emosional sehingga boleh mengaburi keseluruhan transformasi politik yang sedang dilaksanakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Hussein.

Kah..kah..kah.. menteri ni cuba "backup" sepupu dia, siapa yang jadikan benda ni polimik politik? kalau bukan BN, kerajaan yang sekarang ni sedang tersangkut roh ditekak?

Faham ke tak faham pindaan ni, kalau dah langgar hak asasi manusia untuk bersuara, tu sama je la macam pemerintahan sebuah negara diktator dimana semua pendapat dan pandangan tak boleh disuarakan.

"tukanglawan" rasa menteri sorang ni tak paham lagi apa tujuan utama pindaan akta keterangan tu dibuat.

Dah kalau semua komen dan pendapat tak boleh dibuat di blog, Facebook, tweet, baik negara ni tak payah ada internet. nak halang macam mana satu benda yang sangat asasi?

"Kita sentiasa bersifat terbuka dalam melakukan sedikit pengubahsuaian terhadap undang-undang malah akan memansuhkannya, jika itu yang orang ramai inginkan.

"Dalam transformasi politik pula, kita mencari keseimbangan," katanya menteri tu masa rumah terbuka najib...

kah..kah..kah.. menteri.. menteri.. macam ni jenis menteri pun ada.. "tukanglawan" setuju la dengan apa yng bro hisham ni cakap... "uncang-undang akan dimansuhkan jika itu yang orang ramai inginkan.... betul ke...

Jawab dulu la kenapa tahanan ISA yang kononnnya dah dimansuhkan tu tak lepas-lepas...

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit