Malaysia Ku Yang Pelik, Betul-Betul Kartun La

| comments

Pelik betul negara ni, terutama orang umno, tersangat la pelik perangai mereka. betul la malaysia ni macam negara kartun.

Ni kisah pasal kartun 1Malaysia la nei, kalau kita bersikap lebih patriotik pun salah jugak, nanti dikejar Kementerian Dalam Negeri (KDN)

KDN hari ini memulakan siasatan terhadap penerbitan komik 1Malaysia yang memuatkan kartun berkaitan "Awang Arang" yang didakwa boleh mewujudkan ketegangan kaum oleh NGO dan kumpulan hak asasi.

Huh pelik, Awang Arang yang dimaksudkan tu ialah "negro" jom tengok cikit keratan kartun tu.



Antara lain dialog dalam kartun tu menyebut "haa, ni bukan 1Malaysia tapi 1Pati nak jahanamkan negara, Jauhkan diri anda dari Awang Arang ni"

Berbalik kepada dakwaan boleh mewujudkan ketegangan kaum ni, sejak bila pulak negro ni dah diiktiraf sebagai salah satu kompisisi kaum kat negara nie?

Kah..kah..kah yang kelakarnya "Mereka (KDN) minta agar  Pihak kene panggil tu tidak menyentuh isu perkauman selepas ini,"

Laaa, begitu gamaknya, yang puak perkasa pimpinan ibrahim ali dan puak meroyan "hidup melayu" tu tak pulak kene bagi amaran sebab selalu cetus permusuhan kaum... malah agama.

Ni la nasib negara ku yang pelik, puak umnoapco sibuk menghina cina dan india, seolah-olah mereka jahat dan tak ada jasa pada negara. tapi bangla, nepal indon dan Awang Arang terus tersenyum gembira, sebab sekarang KDN dah jaga.

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tontong Koleksi video ceramah disini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit