Isu Air, Eloklah Syabas Berundur, Jangan Susahkan Rakyat

| comments

Kecoh isu air di Selangor, dulu rakyat selangor dicanangkan dengan kononya empangan empangan sudah di tahap kritikal dan dah nak kering dan pasti kerajaan negeri selangor dipersalahkan kerana beri air percuma kepada Rakyat.


Kemudian, Wakil Rakyat Pakatan Rakyat dari Selangor pun pegi la menyiasat perkara ni, betul ke empangan dah nak kering, tapi bila tengok tak pulak kering, bila tak kering perkara ni dipersoalkan balik. tak paham betul kenapa puak ni suka berbohong



Untuk orang luar Selangor dan KL, kalau nak tau Syabas ni sejak Pakatan Rakyat ambil alih Selangor memang suka buat onar. dulu tekanan air tinggi, sekarang kalau nak mandi paip lain kene tutup dulu, banyak kawasan yang macam tu.

Ini sudah sama macam kes SB tuduh Pakatan diresapi Komunis la, (baca sini) tuduh, lepas tu orang beri bukti nafi dan larikan isu, sama la Syabas hari ini dah larikan isu pulak, kata diorang yang kering bukan empangan, yang tak cukup ialah air bersih ( rujuk gambar pertama ).


La, sudah tukar ka, dulu kata empangan nak kering, sekarang cakap tak pulak, bekalan air bersih pulak tak cukup.

Jadi apa tugas utama Syabas nei, ambik air bersih dan jual buat untung je ke?. air bersih dan terawat tu mana nak dapat, boleh jadi bersih dan terawat sendiri ke?.

Salah siapa ni, bukan salah Syabas ke?, dan ada 7 empangan tapi tak mampu nak rawat air, sekarang nak buat empangan Langat 2 pulak?, apa tujuan nya...

Bukan kalau tak cukup kemampuan nak rawat air, loji rawatan air ke yang kene dibina, tak tahulah pulak "tukanglawan" kalau empangan langat 2 nanti air yg terhasil tu memang dah siap terawat.

Tak lain tak bukan Al-fulus, tu je la.. bukan sebab air tak cukup. Syabas yang gagal rawat air tu beri alasan pada puak umno untuk baham duit lagi,  kalau bina empangan Langat 2 nanti kos air di Selangor akan naik.

Jadi sebelum rakyat selangor susah angkara belaan umno ni, baik la kita humban terus umno dengan syabas sekali. memang menyusahkan rakyat, sabotaj kerajaan Selangor untuk susahkan rakyat. perangai setan belaan umno memang macam gitu.

Jom tengok video bawah nei



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit