Kerajaan Gagal Pulih Imej negara, Irene fernandez Yang dipersalahkan

| comments

Pengarah eksekutif Tenaganita Irene Fernandez menyelar kerajaan kerana menyifatkan beliau "memalukan negara" ekoran tindakannya membangkitkan isu pekerja asing di Malaysia kepada media Indonesia.

Katanya, perbuatan mencemar imej negara itu dilakukan kerajaan kerana Malaysia masih berada dalam senarai pemerhatian Amerika Syarikat berhubung kegiatan penyeludupan manusia sejak dua dekad lalu.

"Siapa yang mencemar imej negara jika tidak kerajaan ini?," katanya sinis dalam satu sidang media hari ini.

Beliau mengulas kenyataan timbalan menteri sumber manusia Datuk Maznah Mazlan yang menyerang beliau atas kenyataannya kepada akhbar Jakarta Post sebelum ini.

Maznah berkata, kenyataan itu tidak beretikan, tidak tepat dan tidak patriotik kerana tidak menggalakkan Indonesia daripada menghantar tenaga kerja ke negara ini.

Tetapi kegagalan KERAjaan memulikan Imej negara yang tercalar dimata negara luar tidak pula diambil kisah, Malaysia rosak sebab umno, tak paham lagi ke.



Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit