Analisis penuh kekayaan rosmah VIIII (Rosmah bergelar Doktor)

| comments

Pagi ini "tukanglawan" nak tulis lagi cerita pasal siapa lagi kalau bukan FLOS, first lady of shooping, atau bila diterjemah dalam bahasa melayu bunyinya adalah, perempuan paling kuat shooping di dunia... lebih kurang macam tu la maksudnya, "tukanglawan" nei bukan bijak sangat bahasa asing ni,

Lagi pun, "tukanglawan" lebih bangga guna bahasa kebangsaan kita sendiri, bahasa melayu, yang dulu pernah jadi bahasa pengantaraan peradaban dunia.

Bukan pasal bahasa nak diceritakan hari ini, "tukanglawan" tiada ijazah Doktor Kehormat Persuratan dari mana-mana pusat pengajian, mungkin kurang layak nak cerita peasal bahasa, tapi FLOS kita ada, dia baru terima anugerah daripada Universiti Curtin, Australia.

Laa, negara itu lagi kew?, bukan hari tu pegi shooping sana kew?, teringat pula "tukanglawan" pada artikel yang dikeluarkan sebuah akhbar negara tu yang cerita pasal tabiat rosmah bershooping sakan tu, tak apa lah, rosmah banyak duit, lagi pun negara nei bapak dia yang punya kan .. Puii.

Ketika ditemui pada majlis Tahun Baru Cina di Kuala Lumpur semlam, rosmah dengan muka yang nampak semakin usang semenjak dua menjak ni kata Ijazah Doktor Kehormat itu telah diberikan sebagai mengiktiraf daya usahanya dalam pembangunan pendidikan terutama pendidikan kanak-kanak menerusi program Permata Negara.. kah..kah..kah.

Rosmah yang kata macam tu, persoalannya, sejauh mana berjaya program tu, rakyat nak tahu juga. sebab tak nampak pun keberjayaannya tu. laporan kewangan permata pun rakyat nak tahu juga kemana disalurkan, adakah ada pembelian permata atau pakaian "tempah khas". kah..kah..kah.

Rosmah dikritik hebat oleh ramai pihak kerana diberikan anugerah itu, rakyat tertanya-tanya kenapa dia layak menerimanya, bila ditanya pemberita, jawab rosmah senang je

"Saya diberitahu bahawa naib canselor (universiti itu) sedang mencari seorang wanita yang mempunyai citi-ciri kepimpinan, melakukan kebajikan dan kerja sosial dan juga program yang memberi manfaat kepada negara,” katanya.

Hah betul la tu,  rosmah sebagai "laki" najib memang pemimpin gila hebat la, tak perlu jadi ahli parlimen pun sudah boleh atasi muyiddin rasmikan majlis bila najib demam, cerita itu semua sudah tahu, dan sepatutnya rosmah yang jadi PM, bukan najib kerana rosmah dilihat lebih menonjol sekali.

Rosmah juga menyelar pengkritik yang katanya sakit hati dan "jelous " pada dirinya yang anggun serta pandai menabung dari kecil tu,
Pada saya, saya rasa orang luar negara luar tak ada isu dengan diri saya atau perdana menteri,Tetapi orang dalam (tempatan) ini terlampau banyak isu," katanya.. kah..kah..kah

Hah, jelas la korang memang dengki dekat rosmah tu, yang jeles sangat dekat dia kenapa,  kah.. kah..kah.. aku sikit pun tak dengki, meluat adalah...bukan rakyat nei yang banyak isu, tapi rosmah tu yang buat isu. kah..kah..kah.

Baca episod yang lepas disini






Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit