Analisis penuh kekayaan rosmah VI (Sayang permata)

| comments

Isteri Perdana Menteri, rosmah mansor semua sudah tahu memang dari kecil rajin menabung, kerana itulah jangan pelik bila dia boleh berbelanja mewah tanpa mempedulikan penderitaan rakyat yang mengikat perut untuk terus hidup, dah tentu bila rosmah menabung dari kecil dia boleh shooping gila-gila, tak tahukah duit yang ditabung dari kecil itu terdiri dari duit-duit lama, mungkin sejak dari zaman penjajahan british lagi.

Sudah tentulah kalau dah berpuluh tahun simpan, duit siling itu kalau dulu nilainya 10sen bila dijual pada zaman sekarang akan jadi mahal sekali, tambahan pula yang simpan tu isteri perdana menteri, rosmah mansor, sudah tentu nilainya naik berlipat-lipatan kali ganda, mungkin 10sen duit siling itu boleh mencecah nilai RM10,000 seketul.

Hah, dari sumber itulah rosmah boleh ada banyak duit, kalau nak kata rosmah pakai duit rakyat, itu semua fitnah, bukankah rosmah tu perempuan suci, lagi perihatin. kah..kah..kah..

Dan lagi bayangkan lah dari kecil tau rosmah mula menabung, berapa banyak duit siling dia ada, kalau dia jual semua duit tu.. dah tentulah dia kaya raya. kah..kah..kah.. itu pun korang tak boleh fikir....

Betullah najib sebagai suami rosmah ada menyeru semua rakyat mengamalkan konsep wasatiah atau keserderhanaan, tapi apalah kuasa najib nak nasihati isterinya tu, lagi pun rosmah tu lebih kaya dari najib, rosmah nak beli apa, takkan najib nak campur pulak, lagipun nanti rosmah marah macam mana, seorang suami yang baik perlulah manjakan isteri, hah.. dah betul la tu cara najib tu. rakyat kene lah berjimat, lagipun rakyat tak kaya macam rosmah.

Kan di malaysia nei lain cikit, kalau kita nei pemimpin umnoapco atau isteri pemimpin umno taraf kene la up cikit, walaupun asal dari kampung.

Walaupun ada akhbar yang tulis rosmah membelanjakan RM325 ribu ketika bercuti di Australia, takpa la .. ala setakat RM325, 000 pun nak kecoh, bukannya RM3.2 juta pun. ratus ribu je pun, kalau nak nilai duit indonesia 325,000 tu kalau tukarkan ke duit malaysia baru RM114 je ... penulis tu salah bubuh tu, patut rupiah la, bukan ringgit, korang takyah risau sangat. "why so serious"
Lapor akhbar tu lagi, mendakwa rosmah menghabiskan A$20,000 (RM65,100) untuk menginap di penthouse Hotel Darling yang bertaraf lima bintang hanya untuk tempoh semalaman, ala, takla banyak kan dulu Azmin Ali dakwa rosmah dan suami  membelanjakan RM100,000 semalam untuk menginap di hotel  Atlantis di Dubai. kalau nak bandingkan tak la mahal sangat macam yang dekat dubai tu.
Kolumnis itu juga mendakwa pereka tersebut diterbangkan khas oleh Rosmah ke Malaysia bulan depan dengan membawa koleksi 61 pakaian sutera, termasuk seluar dan topi yang ditempah oleh isteri perdana menteri itu.“Semuanya dibuat dari sutera paling halus dan dalam pelbagai jenis warna-warna eksotik dan cetakan,” Kapp dipetik berkata kepada kolumnis berkenaan.

Ala, itu normal la kan kalau perempuan nak baju sutera mahal-mahal, kalau perempuan takpe la, cuma kalau najib pakai baju sutera tu baru la salah, sebab dalam islam lelaki tak bolehlah pakai baju sutera, haram hukumnya. kah..kah..kah..

Ni semalam keluar pulak di suarakeadilan pasal duit tabung PERMATA,  Naib Ketua Wanita KEADILAN, Haniza Talha yang juga Adun Taman Medan  meminta perbelanjaan bagi projek Permata, yang dikendalikan di bawah Rosmah turut disiasat.

Rosmah tak takut tau, Suami dia tu perdana menteri, kita jangan lupa tu, sebab kalau suami dia perdana menteri dah sah la suami dia paling power kat malaysia nei, lagi tak paham-paham la korang nei.

Bahagian 1 - Analisis penuh kekayaan rosmah (Wajib baca)
Bahagian 2 - Analisis penuh kekayaan rosmah II (Rosmah nak saman?)
Bahagian 3 - Analisis penuh kekayaan rosmah III (Beg tangan palsu)
Bahagian 4 - Analisis penuh kekayaan rosmah IV (FLOS terkedu lagi)


Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit