Orang UMNO 1 Malaysia kene kelentong...

| comments



Betul lah tu puak umno nak bela sangat orang melayu kononnya, apa-apa lah janji bahagia sudahlah, tapi sebenarnya puak umno nei nak bela periuk nasik sendiri..

beberapa negeri dah diperintah pakatan rakyat, maka terdengar lah keluh kesah puak umno nei,

"susah la nak dapat projek sekarang"

jadi selama nei puak umno nei menyokong umno apco sebab nak projek la agaknya... bijak memang bijak.. kaki belit sungguh.. bukan patriotik... tapi opportunist.

yang kesiannya makcik dan pakcik dikampung teruk ditipu.. bak kata orang terengganu

"kene lebom sume"

Makcik dan pakcik.. nei nak bagi tau nei... UMNO tu pengasasnya orang melayu kew?. kah..kah..kah...

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendedahkan antara pengasas parti itu, merupakan seorang penjajah berbangsa Inggeris, ini diketahui ketika SAMM membuat kajian ke Johor dan meneliti pelbagai bahan berkaitan sejarah Bukit Kepong baru-baru ini.

Menurut Pengerusi SAMM, Badrul Hisham Shaharin, terdapat banyak fakta sejarah yang dirahsiakan dari pengetahuan umum, termasuk keahlian seorang British bernama Dr Charles Joseph Pemberton Paglar dalam Umno.

"Ohh jadi UMNO nei bukan la parti orang melayu ye?"

"Betul lah makcik.. bukan parti orang melayu, sekarang pun mamak punya la banyak dalam tu.. Makcik kene lebom selama nei "

"sape
Charles Joseph Pemberton Paglar tu nak?"
 
“Dia nei tengok name bukan islam nei makcik, Charles Joseph Pemberton Paglar ni ahli nombor 6 seorang doktor perubatan dan bukan Melayu. Dia nei campur...nak kepada orang British (penjajah) and Indian descendants (mamak agaknya), berasal dari Alor Gajah, Perak,”

Kah..kah..kah.. UmnoApco 1 malaysia dah kene kelentong dengan pemimpin depa.macam mane nei...?


Menurut Pengerusi SAMM , Badrul Hisham Shaharin, sejarah penubuhan umno adalah begini.

Ketika Sir Harold Mc Michael, ditugaskan ke London pada 1945 untuk mendapatkan tandatangan raja-raja Melayu bagi menubuhkan Malayan Union, Sultan Ibrahim iaitu Sultan Johor enggan menandatangani perjanjian tersebut.

“Tanpa tandatangan Sultan Ibrahim sudah tentu perjanjian tersebut tidak bernilai. Pelbagai helah digunakan termasuk mempengaruhi anak Sultan Ibrahim. Ketika inilah ahli pengasas Umno dengan keahlian nombor 6 itu muncul, kata Badrul atau dikenali Chegu Bard.

Menurutnya lagi, Sultan berkeras tidak mahu menandatangani perjanjian tetapi pengasas Umno, Dato’ Onn Jaafar berusaha bersungguh-sungguh memujuk Sultan Ibrahim sehingga menggunakan Dr. Paglar yang sememangnya rapat dengan baginda.

Akhirnya Dr Paglar berjaya menggunakan pengaruhnya untuk mendapatkan tandatangan Sultan bagi pihak Mc Michael. Kemudian Umno pun ditubuhkan di Istana Johor dan Dr Charles Joseph Pemberton Paglar diberi keahlian UMNO bernombor # 000006, kata Chegu Bard.

Kira pusing dan buruknya perangai umno nei dari dulu la rupanya, menggunakan tipu helah dan pengaruh untuk pujuk sultan... Umno , dulu, kini dan selamanya pembelit. .. kah..kah..kah

Chegu Bard menimbulkan beberapa persoalan untuk dijawab oleh Umno, antaranya asas penubuhan Umno dan mengapa antara pengasasnya adalah bukan Melayu.(Ingat keahlian umno nombor 000006)

“Adakah benar teori ketika desakan kemerdekaan makin kuat, British telah haramkan semua organisasi yang desak merdeka dan tangkap serta buru semua yang terlibat mendesak merdeka. Maka dirancang tubuhnya sebuah organisasi untuk menyamar sebagai pejuang,” ujarnya.


Menurut Chegu Bard, British tahu mereka tidak mampu meyakinkan orang ramai dengan menubuhkan organisasi baru ciptaan penjajah itu, justeru telah membuat perjanjian menubuhkan Malayan Union.

“British tahu penduduk tanahair ini tidak akan setuju dengan Malayan Union khususnya orang Melayu dan peluang inilah untuk memunculkan tokoh-tokoh dan organisasi baru ciptaan mereka untuk mewarisi pemerintahan negara ini ?

"Ohh jadinya Umno ini sebenarnya parti bayangan Malayan Union kew nak?"

"Begitulah agaknya makcik.. pakcik, penjajah nei memang terkenal dengan otak pembelit"

Kah..kah..kah... Ok orang umno... lepas nei dah boleh buka keahlian kepada orang bukan melayu ye, sebab sebelum ini pun memang ada keahlian bukan melayu, Ahli ke 6 itu ialah anak kepada penjajah british.

Puak Umno jangan meroyan lagi k...


"Berrrrrrr saatu kita bersatu, menentang umno penipu"


@TUKANGLAWAN  Tergelak terbahak-bahak..UMNOAPCO mengaku pembela melayu...



"Umno dan be-End Makin terdesak dan mengarut, polis dan SPR dan kini JPN  dipergunakan untuk kekalkan kuasa mereka"

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit