Tanah pengerang, Usaha Kayakan Kroni?

| comments


Projek petrokimia Pengerang Johor hanya helah untuk pengambilan tanah secara besar-besaran oleh Menteri Besar Datuk Ghani Othman bagi memperkayakan kroni, dakwa Naib Presiden PKR Datuk Chua Jui Meng.

Bekas menteri kabinet itu mendakwa, projek Rapid Pengerang pada asalnya dicadangkan di Selangor tahun lalu dengan permohonan tanah 2.889 ekar, tetapi Petronas kemudiannya memohon 6,400 ekar tanah di Johor.


Bagaimanapun, pengambilan tanah yang diperlukan diambil secara berperingkat dan akan berakhir dengan 22.500 ekar tanah, dakwa pengerusi PKR Johor itu lagi.


"Ini menunjukkan hasrat Ghani Othman bagi mendapatkan tanah yang luas dengan murah," dakwanya dalam sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

"Ia dilakukan dengan membeli pada harga rendah dan menjual murah kepada kroni. Kroni kemudiannya akan menukar jenis tanah daripada pertanian kepada pembangunan, dan menaikkan harganya 1,000 peratus atau lebih."

Wow , lumayan la kalau macam nei, mula-mula beli dulu tanah tu, kemudian jual balik dengan harga mahal, untung atas angin je la camtu... billion-billion ooooo



Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit