Naikkan Harga Rokok,Kerajaan Kaut Untung Dari Ketagihan Rakyat

| comments

Bila KERAjaan beri BR1M rakyat akan gembira sekejap, pencacai akan cium tangan pemimpin umno sampai melekat air liur, tanda bersyukur, malah ada yang mati-mati anggap pemimpin umno ni lah yang menentukan hidup mati mereka.

Bodohnya la rakyat ni bila ingat itu duit pemimpin umno, itu duit yang keluar dari poket rosmah, padahal itu bukan wang najib, bukan jugak wang noh omar, itu duit rakyat yang kita memang berhak dapat, bijaknya pemimpin putar alam bn ni ialah ambil dan duit kita dan kemudia kata dia yang bagi.. yang bodoh akan percasya bulatx2 tanpa fikir.

Padahnya lepas itu semua benda akan naik, minyak naik.. bila minyak naik semua barang ikut naik, gula pun naik harga, semua kuih jadi tawar, air kedai mamak pun naik harga, kerajaan pulak kononnya menasihati rakyat, "hendaklah kita menjaga kesihatan".. sekali lagi si bodoh setuju kata-kata pak menteri yang isteri obesiti kerana lebih makan gula tu.

Terbaru harga rokok naik 20 sen, maka bertepuk tangan la semua, konon kerajaan ni benar mahu kurangkan perokok, itu semua bohong, cuba tanya pada penghisap rokok, berapa harga sekalipun mereka akan beli.Kerana naiknya harga rokok di "wayangkan" dengan alasan kesihatan, maka cerita sebenar duit cukai rokok ini buat KERAjaan kaya tak pulak orang tahu, kerajaan untung banyak dari cukai hasil tembakau, dan cukai arak.


Menaikkan (harga) rokok dengan niat meraih keuntungan daripada perokok tegar bermakna kerajaan menjadikan golongan ini sebagai mangsa.

“Golongan ini sepatutnya dibimbing supaya meninggalkan tabiat merokok, bukan dijadikan mangsa untuk meraih keuntungan,” tegas Setiausaha Agung KEADILAN Saifuddin Nasution.

Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani Abdul Hamid.berkata, “Kerajaan tidak ikhlas untuk menurunkan tabiat merokok. Sebaliknya, niat utama adalah meraih keuntungan dengan menekan golongan perokok tegar."

“Ia ibarat pengedar dadah yang menasihatkan orang lain supaya jangan menagih dadah, tetapi dalam masa sama membekalkan dadah kepada penagih,” sinisnya.

Apakah itu benar?, jika anda penghisap rokok anda sendiri tahu apakah dengan kenaikkan harga rokok anda akan berhenti beli rokok. jika anda bukan perokok, tanya sahaja sahabat anda yang merupakan penghisap rokok.

Kita yang tertipu, kerana akan nampak bodoh bila bising pasal kenaikkan harga rokok ini, maka lebih ramai yang sanggup diperbodohkan oleh KERAjaan yang bijak mengenakan rakyat untuk tampung kantung kewangan negara yang makin parah nei.


Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit