Orang Yang Bawa Umno Pun Keluar Umno

| comments (2)

Mengapa Tan Sri Ibrahim Menudin keluar Umno dan menyertai KEADILAN sedangkan dia antara orang yang bawa umno ke Sabah.

Kalau fikir-fikir dah tentulah dia akan terus bersama umno, ye la, dia antara yang bawa umno masuk Sabah, sudah mestilah dia akan jaga umno tu sepeti anak sendiri.

Tapi macam juga seorang bapa, kalau anak dah terlalu degil dan dah teruk sangat perangainya, silap-silap "bapak pun tak mengaku anak" ( ingat tak kisah seorang penceramah umno yang dibuang bapa tu). jadi sama lah macam Tan Sri Ibrahim Menudin yang punya alasan sendiri untuk tinggalkan umno, padahal umno itu lubuh duit, lubuk kekayaan dan jawatan.

Saya antara orang yang bawa Umno masuk Sabah tapi kini saya tinggalkan Umno yang dicemari rasuah. Memandangkan ekonomi negara merosot tapi rasuah meningkat. Saya harus bangkit sumbangkan tenaga untuk baiki keadaan.“Kita tidak mahu lagi rakyat Labuan dan Sabah diperbodohkan BN. Labuan sebagai pusat kewangan kini dalam keadaan menyedihkan sepanjang kekuasaan mereka,

Jadi kalau orang yang bawa umno ke Sabah pun tinggalkan umno, takkan la pencacai umno yang baru habis sekolah nak mati-mati selamatkan umno... cuba fikir-fikir.


 Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 2 comments

21 September 2012 pada 8:58 PG

macam mana tak sokong umno sbb sekolah pun bodoh asyik merempit aja dan jadi budak suruhan umnogok untuk pacak bendera dan jadi samseng jalanan???

Tanpa Nama
21 September 2012 pada 10:05 PG

semasa kerajaan Berjaya pimpinan Hariss Salleh menyerahkan Labuan untuk diuruskan sebagai wilayah bukan lah Sabah tidak boleh majukan pulau itu tetapi kesukaran yang dihadap oleh kerajaan pada masa itu dari segi kawangan untuk membangunkan pulau itu setaraf dengan Hong Kong (kalau boleh)atau bali tetapi setelah puluhan tahun apa yang diharapkan oleh Haris Salleh hanya lah harapan kosong,kalau dibanding dengan daerah-daerah di sabah labuan terlalu ketinggalan dari segi infranya,apa yang dibanggakan di labuan.
1) Tempat kapal Berlabuh.
2) Harga Minuman keras yang murah
3) Tempat tumbuh nya maksiat yang lebih teruk dari Kota Kinabalu
4) Harga Makanan dan barang yang paling mahal dari keningau
dan yang pasti kalau kita berkunjung ke labuan kita tidak akan ada yang perlu diceritakan kepada saudara mara yang paling menarik dan kepada yang ingin menambah kan dosa mungkin kita boleh ceritakan bahawa pada malam hari tempat-tempat maksiat dan tempat-tempat judi ada lah modal kita untuk mereka berkunjung ke labuan yang susah terdapat di Kota Kinabalu.

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit