Saham George Kent , Rafizi Ramli dan Saham Felda

| comments (2)

Saham George Kent (Malaysia) Bhd meningkat sebanyak 14.56 peratus selepas firma kejuruteraan dan mekaninal itu memenangi kontrak sambungan Transit Aliran Ringan (LRT) semalam, lapor Reuters.

Syarikat Prasarana Negara Bhd semalam secara rasmi mengumumkan bahawa kontrak untuk projek sambungan LRT Ampang dianugerahkan kepada syarikat kerjasama George Kent-Lion Pasific Venture (JV).

Walaubagaimana pun, Rafizi Ramli yang ditangkap pagi tadi sebelum ini mendedahkan kepincangan dalam pemberian tander tersebut, beliau dalam satu ceramah sebelum ini menyatakan ada campur tangan peringkat tinggi dalam pemberian tander tersebut kepada syarikat pembuat meter air tersebut. penangkapan beliau mungkin ada kaitan dengan pendedahan isu yang dibawanya ini (Sila tonton video disini)

Sementara itu, Saham Felda sehingga jam 3 petang tadi telah turun lagi keparas 5.11 mata,  kemerosotan berterusan dari pertengahan bulan lepas tiada tanda akan pulih, walaubagaimana pun ianya dojangka akan meningkat sedikit sebelum raya dan merdeka ini bagi mengambil hati peneroka dan pencacai umno, saham ini dijangka akan terus terbenam selepas PRU13 dimana peningkatan mendadak akan terjadi dalam tempoh 1 minggu sebelum PRU nanti.


Ok , tak payah ulas panjang, timbang Umno apco dah makin rosak sekarang, sekarang zaman digital, maka timbang lama harus dibuang terus kerana sukatan tak pernah betul... faham kan?.. kalau tak faham... macam ni.

Umno dah tak boleh pakai. PRU 13 kita kasi bungkus.. ok.. ada faham?

Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 2 comments

1 Ogos 2012 pada 4:36 PTG

kerja-kerja gerombolan berjalan dengan lajunya ! lepas ini boleh lah ketawa sepanjang jalan kebank ! ABU saja penyelamat Malaysia !

1 Ogos 2012 pada 7:47 PTG

@Amuraria pendedahan rafizi buat najib kecut perut, lebih kecut dari pengecutans aham felda

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit