Kisah kapal Selam, Satu Dunia Tahu, Rakyat Tak Tahu

| comments

Rakyat Malaysia ni dah jadi makin kuno, semua gara-gara berita berat sebelah, semua gara-gara berita penting yang sepatutnya semua rakyat tahu, tapi telah didiamkan oleh media massa.

Cuba la tengok dalam Utusan, tengok pulak dekat TV3, haram takde cerita kapal selam, Kenapa?.. korang tahu kenapa.

Dari Perancis sampai Monggolia, kisah kapal selam ni dah jadi cerita panas, kalau wartawan nak cerita, hah, inilah cerita yang orang ramai akan ikut, sebab kes kapal selam ini melibatkan juga kisah pembunuhan seorang wanita warga mongolia.

Lebih hebat lagi, kes ini dikatakan melibatkan seorang pemimpin negara, juga penasihat ekonominya. kita semua tahu siapa orang itu.

Dari Perancis ke Mongolia, sekarang dah sampai ke kepulauan Mediterranean Malta pulak, perunding kewangan yang berpangkalan di Malta milik Perancis, Gifen, sedang disiasat oleh pegawai Perancis berhubung dakwaan sebahagian daripada 114 juta euro (RM457 juta) komisen yang dibayar kepada Perimekar Sdn Bhd, yang dimiliki sepenuhnya oleh Abdul Razak Baginda, rakan rapat Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak, telah 'dibersihkan' melalui Malta, berita ini keluar di Malta Today. ( baca la dekat sini )

Pendakwa Perancis dikatakan telah menemui kaitan Gifen selepas mereka meneliti dokumen dan laporan sulit dalaman DCN dan Kementerian Pertahanan Perancis serta menemuduga pegawai DCNS (dahulunya dikenali sebagai DCN) dan syarikat-syarikat yang berkaitan seperti Thales serta pegawai di kementerian berkenaan.

Wah, berita ini sudah jadi hangat diluar negara, tapi kenapa wartawan dan media massa malaysia tak berani nak siar?.

Ada akta yang melarang penyiaran berita ke dekat negara ini, sampai belek-belek utusan tak ade satu pun kisah kapal selam.



Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit