ketam yang mengajar anaknya berjalan lurus - Menteri Kata Jangan

| comments

Gesaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob agar Umno tidak memperjuangkan kelompok tertentu sahaja melucukan dan berupa sindiran kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Pemuda PAS.

"Kenyataan beliau ibarat ‘ketam yang mengajar anaknya berjalan lurus', mahu mengajar pemimpin partinya supaya ‘berjalan lurus' walhal beliaulah yang perlu dinasihatkan dahulu," kata Ketua Penerangan dewan itu Riduan Mohd Nor .
riduan mohd nor
Ismail Sabri pada perjumpaan dengan pemimpin Umno Bahagian Bera di Pahang kelmarin dilaporkan berpesan agar pemimpin Umno di semua peringkat tidak memperjuangkan kelompok tertentu atau kroni mereka sahaja.

Dalam kenyataannya semalam, Riduan berkata, Ismail sepatutnya sedia maklum bahawa amalan mementingkan kroni sudah lama berlaku dalam Umno.

Malahan Ismail sendiri, katanya, "boleh hitung jumlah pemimpin termasuk suku sakat dan keluarga mereka yang menikmati kekayaan hasil daripada projek kerajaan".

azlanPesanan Ismail itu juga, kata Riduan, merupakan pengakuan bahawa Umno kini sudah menyimpang dari landasan asal perjuangan mereka.

"Kenyataan itu mengesahkan lagi bahawa perjuangan Umno jauh tersasar dari matlamat penubuhannya yang mahu membela nasib bangsa Melayu di negara ini," katanya.

Riduan juga membayangkan kenyataan Ismail sebagai tanda "bermulanya persengketaan yang besar" di antara Ismail dan Najib.

"Bagi mereka, era Najib sebagai presiden Umno terlalu berpenyakit sehingga sukar diubati lagi dan perlu diganti dengan pemimpin lain yang dilihat lebih bersih," katanya lagi.

Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit