Kerajaan Selangor Beri Lori Sampah Baru.

| comments

Sebagai negeri terkaya di Malaysia, Selangor adalah negeri yang mempunyai bandar yang terbanyak di Malaysia, ia juga 1 antara 2 negeri yang mempunyai lebih dari 1 bandaraya, selain itu Penduduk Selangor merupakan yang terbanyak di Malaysia dengan kualiti hidup yang tinggi dan kadar kemiskinan negeri yang terendah di Malaysia.

Oleh kerana kepesatan itulah berbagai masalah akan timbul, salah satunya ialah masalah kutipan sisa buangan atau sampah.

Beberapa ketika dahulu, negeri selangor pernah dikejutkan dengan masalah sampah yang berlonggok banyak, perkara ini dikatakan berlaku akibat sebilangan kontraktor tidak memungut sampah yang dikumpulkan, ada yang berkata ia juga adalah usaha sabotaj pihak tertentu untuk memburukkan kerajaan negeri selangor, Maklumlah ketika itu ada kontraktor yang diberi tanggungjawab ini juga masih seorang orang kuat umno.

Berlainan sekali proses pemberian tander di Selangor dibawah Pakatan Rakyat, Politik dendam yang diamalkan oleh umno tidak dilakukan oleh Pakatan Rakyat, siapa layak walaupun orang umno sendiri akan diberi tander kerajaan negeri.

Berbalik kepada masalah Sampah tersebut, Alhamdullilah ianya telah dapat diselesaikan, modal memburukkan Pakatan Rakyat negeri Selangor itu kerap dimainkan oleh TV3 suku, namun nampaknya ianya merugikan umno sendiri, penambahbaikan dilakukan dengan segera, masalah itu telah diatasi, dan hari ini keadaan lebih baik berbanding zaman umno dahulu, dimana sampah dibuang di mana saja boleh.

Minggu lalu, Kerajaan Selangor mengagihkan 50 lori kompaktor baru kepada setiap daerah bagi meningkatkan perkhidmatan kutipan sampah.

 Beginilah  hasil negeri digunakan,  selain banyak skim yang diberikan kepada rakyat selangor, hasil negeri juga digunakan untuk membeli aset negeri untuk kepentingan rakyat, bukan untuk kepentingan sesetengah golongan seperti yang diamalkan umno sebelum ini.

Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit