Umno Sedang diTransformasi jadi Kelab Samseng

| comments

NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Politik negara ini dah macam politik longkang, busuk, hanyir dan kotor, itu semua pembawakan dari dalaman umno itu sendiri.

Tak payahlah "tukanglawan" nak cerita tentang hal dalaman umno yang macam tong najis tu, didalam umno sendiri segala jenis kekotoran ada, rasuh, politik wang, salah guna kuasa, budaya samseng, ugut dan banyak lagi, yang kita semua dah lama tahu.

Budaya politik wang untuk kuasa itu sudah jadi darah daging umno, siapa banyak wang dia akan naik, siapa tak ada wang, tunggu saja pemilihan, wang ditabur macam kertas kosong, sumbernya dari mana agaknya?.

Jadi kerana politik wang itulah, pemimpin umno boleh kita kata tak tulin, jiwa mereka tidak untuk rakyat, tetapi kerana pelaburan besar yang mereka buat, mereka mahu pulangan juga yang besar-besar.

Skandal PKFZ, curi wang NFC, dan skandal komisyen kapal selam, itu tak pelik, sebenarnya banyak lagi penyelewengan berlagu untuk kaut "untung", sebab itulah harga barangan yang ditanderkan untuk banyak kementerian melonjak tinggi, menteri juga mahu kaut keuntungan dari pelaburan.

Kini setelah semuanya terbongkar, satu lagi budaya kotor umno mahu dibawa kepada masyarakat, jika tidak dibendung, kelak akan jadi kebiasaan, dan bila jadi kebiasaan, percayalah negara ini akan jadi huru hara.

Umno kebelakangan ini sudah merekrut remaja yang tiada hala tuju untuk jadi samseng jalanan.

Dengan upah RM10-RM20 remaja ini diajar untuk membelakangkan undang-undang, majlis ceramah pakatan rakyat diganggu. dari Johor ke P.Pinang, budaya ini sudah merebak.

Paling kini ialah di Kuala Lumpur, 2 orang telah cedera dibaling dengan bata, bukan batu biasa, tapi bata bikin rumah (Video disini)  juga dalam masa yang sama, ceramah bekas menteri Perak Mohammad Nizar Jamaluddin di Kuala Kangsar juga diganggu samseng.

Ini bukan kebetulan, ini gangguan dan provokasi yang dirancang. apa tujuannya, menakutkan atau sengaja menggali kubur sendiri.

Apakah budaya ini yang mahu diterapkan, tidakkah orang umno sendiri malu dengan apa yang terjadi, apakah orang umno sedang mendidik anak-anak mereka jadi gangster.

Umno sudah habis modal, ajak cerita isu rakyat kalah, Anwar cabar najib debat, tapi najib meniukus bawah ketiak masam rosmah. najib sudah kelihatan amat lemah sekali.

Jelas la, umno itu sudah lama rosak, dan dari sebuah parti politik, umno sekarang sedang ditransform jadi kelab samseng.

Selamatkan Malaysia sekarang, Umno harus ditumbangkan segera.



Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit