Jingga 13 Panggang Punggung Najib

| comments

Najib, Najib, Najib... rakyat mahu tahu, jangan flip-plop lagi walaupun rakyat memang tahu kamu kaki pusing, kamu pandai mengelak bila disoal , kamu berani bercakap, tapi penakut sekali bila diajak debat, dan kemudian kehulu kehilir minta maaf.

Jingga13 hari ini memanaskan lagi punggung najib, satu laporan rasmi kepada SPRM telah dibuat berhubung isu pembayaran majlis pertunangan anak haji najib dam-dam dan rosmah gedik-gedik di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur.

Jingga13 mempersoalkan bagaimana majlis pertunangan anak perempuan presiden UMNO  yang bersifat peribadi sejumlah RM409, 767 ditanggung oleh rakyat Malaysia (ini berdasarkan banquet Event order yang "dibill" kan ke alamat pejabat Perdana Menteri).

Dari nilai tersebut sejumlah RM18, 792  digunakan hanya untuk kos jamuan VIP yang bernilai RM522 seorang, tempahan VIP yang dibuat adalah untuk seramai 36 orang, sementara itu sebanyak RM309, 975 dibayar untuk jamuan tetamu lain , dari jumlah tersebut, kos perkhidmatan sahaja adalah sebanyak RM 81, 000. 

Jingga13 mendesak SPRM menjalankan siasatan, Jingga 13 mahu SPRM mengambil tindakan keras jika berlaku salahguna kuasa melibatkan wang rakyat dalam kes ini.

Bukti telah pun diberikan, SPRM tidak seharusnya menjadi penjilat punggung pemimpin, negara dan masyarakat tidak akan maju dan menjadi baik selagi ada agensi atau pegawai kerajaan yang takut dan terus tunduk pada orang atasan,, apakah salah laku pemimpin perlu didiamkan?

Dalam keadaan rakyat hidup tertekan dengan kenaikan kos sara hidup dan kenaikan harga barang, tindakan Najib dam-dam dan Rosmah Gedik -gedik menggunakan wang rakyat sewenang-wenangnya bagi tujuan peribadi adalah tindakan salahguna kuasa dan melakukan penyelewengan bagi tujuan peribadi adalah satu tindakan salahguna kuasa, malah lebih malang najib mengkhianati rakyat jika sejumlah itu wang rakyat di gunakan untuk kepentingan keluarga mereka.

Jingga13 juga meminta najib menjelaskan perkara ini , sekiranya ini tidak benar, najib perlu menafi dan membuktikannya, bukan setakat menafikan tanpa membuktikan seperti sebelum ini,.

Ahhhh najib, sudah terbiasa hidup mewah, sampai lupa perasaan rakyat terbanyak., maaf najib, negara ini bukan bapa anda punya



Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit