Anak Warnida mahu blogger RTF bertaubat?

| comments


Azra nak pencuri jadi baik, Azra tak nak dia masuk penjara.” Itulah yang sering diperkatakan Azra Fareera Ikhwan, 5, anak kedua Wardina Safiyyah apabila teringat peristiwa hitam yang meragut perasaan selamat mereka, Khamis lalu.

Bersihnya hati anak ini, walaupun masih dalam keadaan trauma, berkat didikan yang diberikan oleh kedua ibu bapanya membuatkan anak ini mengharapkan supaya pencuri itu menjadi baik, Insyallah doa anak kecil ini akan dimakbulkan oleh ALLAH.

Tapi bagaimana pula dengan manusia yang "buat" cerita sehingga memalukan ibu ayahnya, mungkin Azra berharap dia akan kembali ke pangkal jalan, menyesali apa yang dilakukan dan segera bertaubat kepada ALLAH.

Penulis blog ruangbicarafaisal atau lebih dikenali dengan RTF dilihat sengaja menimbulkan persoalan yang dilihat sengaja mahu memalukan dan menjatuhkan maruah ibunya Wardina, apakah ia dilakukan kerana berbeza ideologi dengan mangsa?

Penulis blog RTF tersebut mempertikaikan tindakan wardina menulis di laman sosial dan twitter, yang kononnya masih sempat melakukan sebaran dalam keadaan trauma semata-mata mencari publisiti,


Ini jawapan yang diberikan oleh "jiran" Wardina.


Bagi Wardina beliau dan keluarga tidak sedikit pun terkesan dengan fitnah dari blogger pro umnoapco tersebut.

Wardina Safiyyah menjemput penulis blog Ruang Bicara Faisal (RBF) menemuinya jika ingin mengetahui sama ada kejadian samun yang berlaku terhadapnya baru-baru ini adakah lakonan atau pun kisah benar.

"Jika dia mahu jawapan kepada semua persoalan yang bermain di dalam mindanya sila datang berjumpa saya. Tidak ada sebab mengapa saya perlu membalas dengan menulis kenyataan saya untuk dia meletakkan jawapan saya itu di dalam blognya

"Rakan-rakan dan keluarga tahu apa yang sebenarnya yang berlaku dan pada tahap ini itu sudah memadai," ujar wardina lagi.

Mungkin terkesan dengan cabaran Wardina, hari ini penulis blog berkenaan memadam semua artikel memurukkan wardina dan keluarga dan meminta semua pihak menghentikan isu tersebut.

Baguslah jika telah mengakui kesilapan diri sendiri, bagus juga kamu telah meminta maaf dari wardina dan keluarga, tetapi bagaimana dengan orang lain yang telah kamu fitnah dan burukkan?

Anak wardina yang bernama Azra itu pun lebih bersih hatinya berbanding kamu, dia mahu  perompak  yang merompak keluarga mereka jadi baik, apatah lagi kamu, pasti harapan anak kecil itu supaya kamu segera bertaubat.

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit