Jingga 13 bertindak lagi

| comments


Berikutan pendedahan sebuah stesen TV berpengaruh Indonesia, SCTV di dalam laman sesawang rasminya berkenaan isu ribuan nelayan bugis yang diberi status warganegara,sebuah badan bukan kerajaan (NGO) JINGGA13 telah telah membuat laporan polis berhubung perkara tersebut

Laporan itu dibuat oleh NGO tersebut pada lebih kurang jam 3petang di ibupejabat polis Dang Wangi itu berdasarkan kesedaran betapa bahayanya dan kritikalnya isu ini,


Apa yang membimbangkan ialah adanya salahguna kuasa oleh parti terbesar di negara ini, halaman itu menyatakan mereka diberikan taraf kewarganegaraan oleh UMNO..

"Keberadaan para nelayan keturunan Bone dan Enrekang ini telah diakui pihak Kerajaan Malaysia. Sebagai bukti, mereka telah memegang may card, semacam kartu tanda penduduk. Bahkan, Partai United Malay National Organization (UMNO), partai terbesar Malaysia menjadikan mereka sebagai basis perolehan suara."

Ini adalah perbuatan khianat kepada negara sebenarnya, apakah umno menggunakan kuasa yang ada untuk mengarahkan JPN dengan sengaja memberi kewarganegaraan sesuka hati kepada golongan ini dengan tujuan manipulasi pilihanraya.

Jesteru itu Polis mesti menyiasat perkara ini , Umno sedang menjual negara dengan menggunakan kuasa yang ada supaya terus kekal berkuasa dengan cara memberi kerakyatan sesuka hati..

Umno penderhaka dan pengkhianat negara.
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit