Lepas Ahmad maslan, Lagi menteri umno tolak debat

| comments


Terdahulu, ahmad maslan, ketua penerangan umnoapco tolak debat antara Anwar dan Najib dijalankan, alasan yang diberikan ialah bukan budaya negara ini perdebatan secara terbuka dibuat, kenyataan ahmad maslan itu sedikit sebanyak buat orang ramai pening dan keliru.

Bukankah sejak dari kita sekolah rendah sampailah habis belajar di universiti debat itu bukanlah sesuatu yang asing (bukti disini), jika tidak takkan la ada pertandingan debat piala perdana menteri dibuat, itu takkan la menteri umno dan najib sendiri tak tahu kot.

Sudahlah mana rakyat tahan kalau asyik keluar kenyataan bodoh saja, kalau bukan budaya, kenapa kita dari kecil diajar berdebat secara terbuka?

Ingat lagi tak kepada shabery cheek, ala yang dulu pernah berdebat dengan Anwar tentang isu harga minyak tu, dulu dia menteri penerangan sekarang dah jadi menteri belia dan sukan pulak, kalau tak ingat "tukanglawan nak ingatkan, part paling best bila mulut dia berbuih-buih buat serangan peribadi, padahal topik tu pasal harga minyak, takkan tak ingat kot.

Terbaru, menteri umno itu pula mengeluarkan kenyataan bahawa idea debat antara Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tidak relevan. kah..kah..kah, nampaknya berusaha bersunggu-sungguh mereka nei agar debat tu tak jadi.


Tambah menteri umno itu lagi debat berkenaan sepatutnya bukan sesuatu yang dikehendaki oleh Anwar saja, tetapi juga perlu pertimbangan orang ramai termasuk Najib sendiri.

"Debat mesti dipertimbangkan dua pihak atas isu yang dianggap mempunyai kepentingan umum." katanya lagi

Tak tahukah dia rata-rata golongan profesional nak sangat debat antara najib dan Anwar diadakan bagi membincangkan isu-isu yang melibatkan kepentingan rakyat, bukan nak debat dan serang isu peribadi macam dia pernah buat dulu, kenapa umnoapco nei takut sangat, kata umnoapco sajalah yang mampu mentadbir negara.

Baiklah, orang ramai terutama golongan Profesional memang nak sangat debat diadakan, itu fakta mengikut kajian Merdeka centre, dan bagi pihak PKR pula mereka dah kata itu idea yang baik dan mereka pasti akan bersetuju, tapi......

Tapi sampai hari ini najib masih diam, "tak perlu kata apa-apa" yang sibuk sekarang nei ialah dua orang nei, ahmad maslan dan shabery cheek yang bermati-matian tak mahu najib debat dengan Anwar, ada apa-apa ke sampai bersunguh-sungguh tak mahu ada debat, pelik betul la.


Takpe la, kalau najib tak mampu nak jawab atau terima, kita anggap aje lah najib tu takut, kan senang, takut ke nak debat isu kepentingan rakyat, atau memang rakyat nei tak penting berbanding dia?

Habis tu mana pulak pertandingan debat di intistut pengajian tinggi boleh dinamakan " Debat piala Perdana Menteri " lepas nei tukar la nama tu, bikin malu sebab perdana menteri sendiri takut nak berdebat.

Baca artikel berkaitan




Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit