Saham Felda Jatuh, Eloklah Isa Samad Letak Jawatan.

| comments

Saham FGVH terus merosot ketika diniagakan , Semalam pada pukul 10.46 saham felda itu jatuh ke paras terendah RM4.53 sebelum kembali naik pada sesi penutup tengah hari.

 Saham itu memang dari awal dijangka akan jatuh, dengan  ‘paksa’ menggunakan tanah-tanah peneroka sebagai modal,saham itu hanya gah pada permulaan saja, kemudian terus jatuh merudum tak naik-naik.

Mungkin ramai yang tak sedar sebenarnya, jika nilai saham itu jatuh ke paras RM4.78 peneroka sebenarnya sudah menangggung rugi setelah ditolak interest dan bayaran kepada bank. apatah lagi jika harga tersebut jatuh ke paras RM4.61 bermakna ia sudah jauh jatuh.

Mengapa Saham itu boleh jatuh mendadak dan kini boleh dianggap merugikan peneroka?

Ini kerana pihak pelabur melihat penyenaraian FGVH ini lebih kepada tujuan meraih untung jangka pendek untuk individu atau golongan tertentu. 

Pihak yang berkepentingan menjual saham sebaik sahaja harga naik. Oleh itu, pelabur jangka panjang enggan terus melabur atau menambah pelaburan.

Kini setelah jatuh merudum, isa samad harus mengakui kegagalannya, mintak maaf pada peneroka dan elok letak saja jawatan, nasib peneroka dijadikan taruhan, ini bukan soal lumrah melabur tanggung kerugian, ini sekarang sudah soal harta dan tanah peneroka yang "diperjudikan" oleh isa samad secara paksa.





Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit