Panas !!! DBKL Usir Peniaga Melayu.

| comments

Ingat tak kisah kononnya peniaga melayu pulau pinang dianak tirikan dulu, berita rekaan tu saban hari dimainkan di TV, kononnya lepas DAP memerintah pulau pinang, melayu negeri tu terus jadi merempat.

Lastx2 pecah tembelang, keributan tu semuanya angkara melayu umno pulau pinang yang bikin macamx2 untuk sabotaj kerajaan negeri.

Sampai hari ni isu tu dimainkan, bagi takut orang melayu la tu, tapi apesal berita bawah nei yang juga berkaitan dengan orang malayu tak pulak keluar dekat TV3, apasal, ni jelasx2 tindas orang melayu nei?

So harap TV3 suku keluarkan berita Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tergamak menganiaya 80 peniaga Melayu dengan menghalang mereka berniaga pasar malam Kampung Kerinchi, kesian la makcik di felda ditipu hidup-hidup sampai ingat umno la "pemberi rezeki".
Ulas Ketua Angkatan Muda KEADILAN Lembah Pantai, Abdullah Izhar Mohd Yusof , tindakan DBKL tu mengakibatkan mereka kecewa, seterusnya tradisi pasar malam setiap Isnin dan Jumaat tinggal sejarah.

Pasar malam ini sudah berpuluh-puluh tahun diadakan, ada peniaga yang mencari rezeki sudahpun masuk generasi ketiga.

“Ini punca rezeki mereka. Sebelum ini peniaga minta dengan DBKL supaya beri tapak sementara untuk terus berniaga tapi tidak ambil peduli,” katanya lagi.

Abdullah Izhar kesal kerana DBKL angkuh walaupun Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar cuba berbincang untuk membela nasib peniaga pasar malam itu.

Malah rayuan untuk terus berniaga tidak dihiraukan Menteri Wilayah dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin.

“Pemaju mengadu kepada DBKL tapi masalahnya pembinaan hanya bermula tahun depan, tiada asas DBKL untuk halang peniaga berniaga.

“DBKL langsung tak benarkan peniaga meniaga. Pasar malam ini tidak akan menganggu lalu lintas kerana hanya ada satu deret sahaja,” katanya.

Berikutan itu, Ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat Wilayah Persekutuan merancang mengadakan perjumpaan dengan Datuk Bandar Kuala Lumpur mengenai pengusiran peniaga terbabit.

Apa sekarang DBKL sudah jadi alat umno untuk balas dendam ke ?, kalau macam tu, umno ni kene tumbang segera, dan nanti kita tkuar dato bandar yang baru... semua setuju tak?, kalau setuju.. humbankan BN terutama umno dalam lubang najis lembu NFC.


Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit