Kenapa Najib Bagi Projek Sambungan LRT Pada Syarikat Tak Layak?

| comments

Yang ini memang najib kene jawab, kenapa syarikat yang sama sekali tak layak dapat projek sambungan LRT dianugerahkan projek yang melibatkan keselamatan rakyat tu.

 Saifuddin Nasution Ismail mempersoal mengapa George Kent boleh menang projek LRT sedangkan syarikat itu mendapat markah rendah dalam penilaian laporan Kementerian Kewangan.

Syarikat George Kent didapati tidak pernah mengendalikan projek besar, tidak ada pengalaman dalam projek rel atau LRT, malah mendapat tempat ketiga tercorot dari segi kemahiran dan pengalaman.

Penilaian oleh syarikat perunding kejuruteraan yang telah metulis surat kepada Kementerian Kewangan bertarikh 12 Disember 2011  juga menyebut George Kent mendapat purata markah yang rendah dari syarikat lain, dan tidak diyakini untuk mengendali projek tersebut

Rafizi Ramli sebelum nei mendedahkan satu dokumen membuktikan jawatankuasa peringkat tinggi yang dipengerusikan Najib telah menganugerahkan projek sambungan LRT Ampang bernilai RM1.18 bilion kepada konsortium yang diketuai George Ken.

Persoalannya mengapa? najib kene jawab kenapa syarikat tak layak dan tak diyakini mampu mengendalikan projek ini diberi kontrak, ada apa-apa ke?

Mungkin bila najib sudah bukan Perdana Menteri baru semua rahsia akan terbongkar.

 

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit