Mana Laporan Audit NFC?, Satu Lagi Janji "Dicapati"

| comments

Laporan audit mengenai projek kontroversi Pusat jagaan lembu khabarnya telah pun siap tetapi tidak diumumkam, itu dakwaan Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dzulkefly Ahmad.

Beliau memberitahu pemberita bahawa pihaknya tahu laporan Pricewaterhouse Coopers yang ditugaskan oleh Muhyiddin Yassin itu sudah siap.

"Kita tahu laporan itu ada, jadi mengapa lambat untuk mendedahkannya? " katanya sambil menambah rakyat menuntut supaya hasil penemuan skandal RM250 juta Pusat Fidlot Kebangsaan itu dibentangkan di Parlimen.

Memetik "sumber-sumber" bagi menyokong dakwaannya, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua berkata beliau juga berharap untuk mendapatkan laporan tersebut melalui Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC), yang beliau merupakan salah seorang anggotanya.

"Tetapi PAC tidak mengadakan mesyuarat," kata Pua.

Ahli Parlimen Selayang, William Leong pula berkata, Chua Tee Yong yang merupakan timbalan menteri pertanian dan industri asas tani seharusnya mendesak supaya audit PWC tentang projek fidlot itu dibentangkan di Parlimen kerana ia berada dalam bidangkuasa kementeriannya.

Katanya, Chua seharusnya mengikut langkah kerajaan negeri Selangor, yang telah berjanji untuk membentangkan laporan audit mengenai Talam pada persidangan November DUN.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam mengumumkan bahawa juruaudit di KPMG mendapati bahawa kerajaan negeri telah membuat "keputusan komersial yang kukuh" dalam penstrukturan semula hutang Talam.

"Kotakan janji. Jangan tuding jari kepada kerajaan negeri Selangor, tetapi tunjukkanlah kepada kami yang anda akan melakukan perkara yang sama," kata Leong kepada kerajaan persekutuan BN.

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok....
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit