Dikriminasi Terhadap Atlit Paralimpik Yang Lebih Memerlukan.

| comments

Atlit Paralimpik ialah atlit yang diketegorikan sebagai OKU atau insan istimewa, tetapi mengapakah mereka ini seolah-olah didikriminasi walaupun mereka menunjukkan pretasi yang baik dalam acara sukan peringat antara bangsa?

Apakah kerana mereka kurang dikenali, maka mereka ini tidak mendapat imbuhan seperti yang dikecapai oleh atlit "superstar"

Seharusnya mereka atlit paralimpik ini perlu diberi lebih perhatian, mereka inilah seharusnya dapat lebih keistimewaan, tetapi itu tidka terjadi di negara yang diperintah oleh BN ini.

Pemenang pingat Perak Paralimpik, Hasihin Sanawi sekadar menerima imbuhan RM200k seperti yang diumumkan oleh Shabery berbanding Lee Chong Wei menerima RM500k imbuhan berserta skim pencen. 

Apakah ini semua gara-gara Rosmah tidak "selera" untuk memeluk Hasihin berbanding Chong Wei?, kita juga tahu Rosmah sehingga sanggup pergi ke London untuk menyaksikan Chong Wei bertarung dalam pertandingan akhir tempoh hari?,


 




Tiada pencen, dan jumlah imbuhan juga kecil... semuanya kerana Hasihin seorang atlit paralimpik, yang seharusnya dapat lebih bantuan dan perhatian lebih istimewa dari kerajaan... apakah ini dikriminasi bagi golongan  ini?.. fikir-fikirkanlah.

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit