Fan Page Penipu Cuba Timbulkan Ketegangan.

| comments

Dari awal lagi beberapa sahabat blogger sakit hati dan menyumpah bila ade 2 ekor mongkey bawak bendera "sang saka malaya" ke himpunan "Janji Bersih" pada malam 30 ogos lepas.

Tak tahu siapa punya idea maka bendera itu dikibarkan, jadi sudah tenggelam gambar-gambar rakyat malaysia mengibarkan jalur gemilang pada malam itu, isu bendera ni mula dimainkan oleh gerombolan umnoapco.

Ibarat orang mengantuk disorong bantal isu bendera ini diletup-letup.sehingga puak umno pun sudah terlupa bendera umno itu sendiri menggunakan asas bendera yang sama. sama seperti bendera indonesia dan singapura.

Malah lebih hebat kesempatan ini diambil oleh Fan page yang konon-konon nutral, tapi dalam masa sama cuba menyuntik rasa tidak senang hati malah mungkin mampu menimbulkan ketegangan.

Lihat gambar dibawah.






Siapa yang mahu mengubah bendera negara ni?, walaupun bendera kita sangat mirip bendera amerika, namun ia telah lama sekali digunakan, dan ianya sudah jadi identiti negara, jadi adalah terlalu mustahil menukarnya.

Tindakan admin fan page berkenaan dikuatiri akan sedikit sebanyak menimbulkan ketegangan pada rakyat.

Tanpa ramai sedar, admin tersebut sedang bermain politik, malah dalam masa yang sama berkempen untuk najib, dengan hanya memainkan isu bendera.



Admin page berkenaan diminta berhenti dari cuba mensensasikan perkara ini, jika mahu memberi gambaran, sila lah beri gambaran keseluruhan, bukan membuat kesimpulan yang tidak berasas berdasarkan ideologi politik...

Mengapa tidak siarkan gambar dibawah.







Bendera jenis apa yang mereka bawa?...

Selain itu ingatan untuk pemilik Fan page berkenaan, berhentilah dari menggunakan wajah artis komedi popular yang anda pakai, kerana ia boleh menimbulkan salah faham dan menjatuhkan imej artis tersebut, berhentilah dari menumpang populariti orang lain untuk menyebar fitnah.


Tapi tak la pelik sangat kerana nama fan page tersebut pun mengambarkan sikap suka menipu adminnya.



Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit