Kesian mahathir.. JANGAH JADI JAHIL MURAKKAB

| comments

Selain cakap Al-Quran tu perlu dikaji semula supaya sesuai dengan zaman,  mahathir pernah kata hudud tu tak terdapat dalam Al-Quran, kata" malayu karala" itu lagi hudud tu ciptaan ahli-ahli fekah. lepas tu mahathir dengan tak bersalah kata pulak  elok kawan dengan syaitan... wah... bercakap soal hukum, soal hudud syaitan dan Malaikat ni boleh ikut sedap "logik akal" je ke?

 
Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din semalam menyifatkan Tun Dr Mahathir membuat silap percaturan apabila berkata 'berkawan dengan syaitan yang dikenali lebih baik dari malaikat yang tidak dikenali'.

Bagi beliau, kenyataan dibuat Dr Mahathir itu ternyata memakan diri sendiri dan Umno-BN kerana umum terutamanya umat Islam mengetahui syaitan itu adalah makhluk Allah yang paling kejam dan derhaka.

Di dalam Al Quran juga tidak terdapat ayat yang mengatakan malaikat sama ada dikenali atau tidak dikenali sebagai makhluk Allah yang lebih buruk atau derhaka kepada perintah Allah.

"Malaikat dijadikan Allah sebagai makhluk yang patuh dan tidak derhaka akan perintah-Nya. Mereka akan kekal begitu sejak dari awal hingga ke akhirnya.

“Ia berlawanan dengan sifat syaitan kerana mereka memang diakui sebagai makhluk yang jahat dan derhaka kepada perintah Allah,
” kata Datuk Dr Haron Din.

Tiba-tiba kesian pulak "tukanglawan" pada " Malayu Karala" nei, sebenarnya apa dia merepek ni, dia sedar atau tak dia persenda Al-Quran, sampai boleh cakap sesuka hati ikut logik akal sendiri?, sudah la tu, jangan la banyak bunyi, takut jadi Jahil Murakkab  (Dah jahil menyesatkan orang lain pulak) ....

 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit