Staff KTMB Dijadikan Balaci Umno Lagi

| comments (2)

Jahat Betul puak umno nei, lepas habis semua tanah milik KTMB diorang pacak bendera BN (baca sini) , Diorang tampal pulak semua dinding stesen komuter, kepala keretapi dan dan mangkuk tandas dengan gambar najib. ( baca sini ). macam la semua orang suka tengok muka najib dengan lambang timbang kroni tu.

Ni satu lagi tindakan umno yang jerut tengkuk sendiri. bagi apa pun orang ambik, tapi nak ke orang bagi undi kat BN masalahnya. kah..kah..kah.

Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) sekali lagi menjadi alat kempen kerajaan, kali ini melalui pengagihan kurma di beberapa stesen komuter terpilih.

Tinjauan di Stesen KTM Shah Alam petang semalam mendapati kira-kira 15 pekerja terlibat dalam program tersebut, kesemuanya memakai baju korporat BN.

Di bahagian depan kiri baju tersebut tertera tulisan ‘BN’ manakala di bahagian belakang pula ‘Nurani Rakyat’ dan ‘Sayangi Selangor Yakini BN’.

Sumber dipercayai memberitahu, BN telah memperalat program tradisi syarikat itu pada setiap kali Ramadhan.

Beliau yang enggan namanya diketahui berkata, kotak kurma yang sebelum ini ditetapkan oleh pihak pembekal, ditukar dengan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di saat akhir.
 
Pekerja KTMB sendiri dikerah untuk agihkan kurma tersebut. Biasanya mereka dari jabatan korporat, sumber manusia dan pemasaran.

“Mereka diwajibkan memakai baju korporat BN berwarna biru tua. Di sini, kita sudah jelas dengan tindakan BN yang memperalatkan program ini,” kata sumber itu semasa ditemuramah Keadilan Daily.

Jika wang KTMB tidak digunakan sekalipun, ia tetap salah dan sangat malang apabila kakitangan KTM dipergunakan sekali lagi menjadi bahan kempen BN,” tambahnya lagi menjelaskan sumber dana yang digunakan untuk membiayai program yang menjadi tradisi KTMB tersebut tidak diketahui menggunakan dana siapa.


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 2 comments

Tanpa Nama
25 Julai 2012 pada 5:50 PTG

kalau tahun 2020 malaysia negara maju makna ktm mesti laju kurang tren biasa halaju nya 250km sekarang lu tgk erl hnya bolah bergerak pada 150km/jam shj sebab track silap tecknikal silap teknik ke atau besok 8 thn lagi kalau nak laju tambah projek baru b pulak memang juru perinding bodoh atau yang buat keputusan bodoh

25 Julai 2012 pada 8:32 PTG

@Tanpa Nama

Macam tu la, diorang buat semua ni sebab untung.. sebab projek....itu yang asyik nak upgrade je.. bila upgrade duit la bagi org umno, tapi masa kita terbuang... jalan jadi jem....

kalau perancangan tak betul... bila nak benar-benar maju.

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit