Saham Felda Ohh Felda.

| comments (11)

Semalam Saham felda jatuh lagi, mungkin ini lah buah durian yang runtuh dari BSKL agaknya inilah hadiah najib dan isa Samad kepada peneroka felda supaya umno dipilih lagi pada PRU akan datang.

Naik perlahan tapi turun lebih cepat.

Naik hanya sekejap, tapi turun berkali-kali, biasa lah saham memang pada awal niaga akan naik tinggi, sebab jadi tumpuan pembeli, tak lupa juga jadi tumpuan pak menteri. makcik dan pakcik felda hanya di "fatamorganakan" dengan keuntungan.

Kisah isa Samad dapat 180,000 unit saham bukan rakyat tak tahu, agaknya Isa Samad mencagarkan lebih banyak tanah felda kepunyaannya berbanding peneroka lain. isa Samad pun seorang peneroka felda agaknya.

Bukan nak dengki dengan isa Samad yang dapat saham lebih banyak dari pakcik peneroka tu,  kita takut sangat saham ini akan jatuh lagi, walaupun belum dibawah tahap rugi, kita sangat takut jatuh sampai ke tahap tu, isa samad dan pak menteri yang pegang saham tu tak rugi sangat la, cuma kesian dekat peneroka.

Durian sudah runtuh di BSKL... tunggu cikit lagi takut busuk. kita harap taklah busuk, sebab bila busuk dah tak boleh makan dah, jual pun takkan laku.




Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 11 comments

24 Julai 2012 pada 5:36 PG

SUNGGUH MUDAH PERLEMBUKAN ORANG BAGI SANG PENYANGAK-PENYANGAK & KAKI SELEWENG PARTI SEKUTU APCO YANG TANPA BELAS EHSAN PADA ORANG-ORANG KAMPUNG YANG JUJUR !ABU !

Tanpa Nama
24 Julai 2012 pada 6:15 PG

Kesian kat Kerajaan Negeri Kedah.... tak nak nasihat kat dia ke? Lagi pun geraph saham mana kau cilik tu? Lebih baik kau lekat gambar upacara penyerahan jam OMEGA dan akaun 3 juta dan 3 billion

Tanpa Nama
24 Julai 2012 pada 9:40 PG

Manusia yang bergelar Melayu sungguh mudah diperbodohkan dengan kata-kata manis dan janji-janji kosong. Melayu sukar memikirkan percaturan yang diaturkan oleh Kesatuan yang menyalak sebagai mempertahankan kedaulatan Melayu. Selagi Melayu rela diperbodohkan selagi itu juga Kesatuan akan memperbodohkan Melayu. Mana ada pemimpin Melayu yang sebenarnya mempertahankan agama, bangsa dan negara ? Ada sesiapa yang boleh berikan satu senarai nama pemimpin Melayu yang ada sekarang ?

Tanpa Nama
24 Julai 2012 pada 9:47 PG

Kalau Tun Mahathir selalu berkata alangkah baiknya kalau melayu boleh jadi cina. kenapa dia bercakap sedemikian ? adakah tun mahathir mahu melayu tukar jadi orang cina ? sebenarnya kalau melayu mengamalkan budaya kerja kaum cina mungkin melayu sudah mencapai sasaran yang ditetapkan oleh kerajaan. orang melayu masih ada sikap hasad dengki, iri hati dan semua sifat yang negatif. cina tidak macam itu. mereka bersaing secara sihat dan mempertahankan kaum mereka dimana saja. mereka sanggup merasuah orang melayu untuk segala urusan mereka. segala urusan mereka menjadi senang dengan merasuah golongan yang berkuasa bagi mendapatkan lesen perniagaan, menjalankan perniagaan yang haram, membina projek haram dan melanggar peraturan. manakala melayu yang mempunyai kuasa dan kedudukan pula terus alpa dengan nikmat wang ringgit yang dihulurkan. agama dan pegangan menjadi persoalan terakhir.malu menjadi melayu. bangsaku semakin hanyut entah ke mana...

24 Julai 2012 pada 10:42 PG

@Amuraria

Apa nasib Pakcik Felda, hari ini harga jatuh, pelabur dah rugi.... tahu ke erti rugi pakcik di felda tu, selama ini mereka dijanjikan keuntungan..

http://tukanglawan.blogspot.com/2012/07/gempar-saham-felda-fgvh-sudah-rugi.html

24 Julai 2012 pada 10:43 PG

@Tanpa Nama kesian pakcik ko di felda ditipu Isa ,,, lebih baik ko pegi berdoa supaya harga naik semula.

24 Julai 2012 pada 10:45 PG

@Tanpa Nama

Ada.. mahadey.. dia perjuang "islam baru " katanya Al-quran perlu disemak semula supaya sesuai dengan zaman sekarang..... p/s sama mcm pemimpin turki tak?..

dan Paklah.. perjuangkan Islam hadari....

parti pejuang islam ialah umno sarkis.... agama setengah, politik setengah..... hahahaha...

24 Julai 2012 pada 10:46 PG

@Tanpa Nama

tukanglawan sedang pertahan nasib makcik dan pakcik di felda..... puak umno buat bodoh saja bila tiada jaminan pada nasib makcik pakcik nei....

mcm tukanglawan ckp.. cerita byk tak guna... kita sama-sama doakan saham akan kembali pulih....

dah jatuh dah....

http://tukanglawan.blogspot.com/2012/07/gempar-saham-felda-fgvh-sudah-rugi.html

Tanpa Nama
6 September 2012 pada 8:51 PG

hari ni 5/9/2012, harga saham FGVH ditutup
RM 4.85 ...bahaya ni!!!!

Tanpa Nama
12 September 2012 pada 11:25 PG

ari takde cerite psl saham FGVH ke....

12 September 2012 pada 11:48 PG

@Tanpa Nama Ada.. petang sikit... pagi ni nampak peningkatan, dengar cerita KWSP beli unit saham... duit rakyat jugak kene.... takpe la.. jangan jatuh sampai tahap peneroka nangis dah la... doa lagi biar naik... jatuh nanti kita bising lagi....

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit