Panas, Ustazah umno Beri Hujah Memalukan?

| comments (6)

Al-ceritanya pagi ni sibuk la ramai kawan-kawan bercerita perihal laku seorang ustazah ni, agak terkenal orangnya, dulu selalu la keluar di TV, masa tu masih macam ustazah biasa la, cuma sekarang lagaknya dah tukar, sekarang sudah moden dan bling-bling.
Malam tadi dengar cerita ustazah tu keluar TV lagi, walaupun "tukanglawan" tak tengok, tapi dari komen kawan-kawan, "tukanglawan" rasa ada sesuatu yang tak kena, ustazah ini cuba mengelirukan penonton dalam rancangan yang dikeudarakan.

Dibawah ni "tukanglawan" ambil 2 status di laman facebook, dalam dunia moden maklumat serba cepat, apa lagi yang mahu disembunyikan.

ini adalah petikan status rakan "tukanglawan", nama tuan punya laman facebook terpaksa "tukanglawan" sembunyikan atas sebab tertentu.


"berkata yang lebih kurang maksudnya , orang yang latar belakang muzik, orang yang latar belakang pelakun, mana boleh bercakap pasal agama (berdakwah) hanya mereka yang ada pendidikan agama sahaja yang boleh berdakwah."

Dan ini pula lagi petikan dari satu lagi laman facebook teman "tukanglawan" yang menulis status dibawah.

"Seorang ustazah zaman moden di forum perdana ehwal Islam di TV1. Penuh barang kemas berkelip-kelip di badan, nak dengar pun tak fokus. Malas nak komen apa, tapi apa yang baik ambil, yang kurang baik, tinggal jauh2. Seorang ustazah, jangan terlampau tabarruj sangat, nanti hilang tawaduk orang agama.

Beliau sempat berhujah, artis yang berhijrah tak perlu cakap pasal agama, biar ustaz dan ustazah sahaja bercakap pasal agama. Saya betul2 panas orang macam ni. Orang berj0get hang x halang, orang b'hijrah main perli2 plak."



Apa sebenarnya yang berlaku ni, apa alasan kukuh ustazah itu kata macam tu, kenapa pulak artis atau pelakon tak boleh bercerita bab Agama, tak boleh ajak kepada kebaikan, apakah kene tengok orang dulu baru boleh ikut apa yang dikatakanya tu.

Ini jumud, ini salah,  kenapa ustazah ini tak mahu artis mengajak kepada kebaikan, sepatutnya kita gembira bila orang mencari Islam, gembira bila artis sudah berani mengajak orang ke arah kebaikan.

Ustazah ini sendiri kena jawab, apa alasan konkrit artis tidak boleh berdakwah?, tidak boleh ajak orang ka arah kebaikan?, apakah ustazah ini sekarang tidak suka bila ramai artis mula bertudung?, dan menyeru peminat mereka juga bertudung?.

Ustazah ini sebenarnya terjerat dalam kepentingan politiknya, sehingga sanggup menjual Agama untuk dunia. itu tak payah la "tukanglawan" ulas, anda sendiri boleh nilai, antara ustazah ini dulu sebagai pendakwah bebas, dan sekarang sebagai seorang YB.

Nak tahu siapa ustazah itu, ini gambarnya dibawah, jika benar ustazah ini sudah berkata demikian dalam forum perdana ehwal Islam, apa lagi kita mahu kata, nilai sendiri dan anda tahu apa yang anda perlu lakukan.

Kepada ustazah itu, sila jangan memalukan orang Islam, dan jangan mengelirukan bukan islam dengan hujah merapu.


Nak tau sape si ustaz yang tak berapa bijak tapi buat-buat bijak ? ( baca sini )



Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

+ comments + 6 comments

Tanpa Nama
30 Ogos 2012 pada 8:59 PG

Nikmat Allah yang mana satu kah yang akan kau kufurkan/nafikan ?
Ingat-ingatlah sikit MaSYITah ooooiiiii !!!....

12 September 2012 pada 12:50 PTG

Aku ingat kata-kata Ustaz Fadhil Nor (Almarhum). "Kalau nak basuh tong taik kena basuh dari luar. Bukan masuk dalam tong....." Kalau dah dalam tong taik mestinya yang bersih pun jadi kotor....eii najis!

ara
13 September 2012 pada 11:05 PG

mcm mana nk samak kulit babi

24 September 2012 pada 10:25 PG

kesian rakyat malaysia ada kerajaan jahil mcm skg.

2 Oktober 2012 pada 1:09 PTG

masyitah ni ertinya tukang sikat @ pendandan rambut la...dengki terhadap artis beralih ke bidang dakwah agama sebab dia dari agama nak masuk kumpulan artis plak.. kalu tengok dia bercakap dan bernasyid bukan pendengar semakin insaf tapi semakin naik berahi... takcaya cari dan tengok dia bernasyid...

Tanpa Nama
9 Disember 2012 pada 6:01 PTG

Masyitah ni lbih kurang cmnilah...tkot nk tegur pkra mungkar dlm kerajaan sb tkot hidup mermpat di tepi jalan atau di ceruk pedalaman...bek makan taik orang tuk hidup mewah n senang lenang...wlupun sedar dia akan menghadap PENCIPTANYA 1 ari nanti...Subahanallah..Alhamdulillah...Allahuakhbarrr...

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit