Kenapa RTM buat begitu pada rosmah?

| comments

Masih ingat lagi tak pada gelaran FLOM yang si rosmah laki najib sibuk sangat nak guna dulu, kalau tak ingat, mari lihat kembali gambar dibawah nei


Lihatlah sendiri betapa kemaruknya rosmah mahu jadi wanita pertama negara, sehinggakan dia sanggup melanggar artikel 23 perlembagaan persekutuan yang berbunyi seperti berikut.

Article 32 of the Federal Constitution of Malaysia says:
1. (1) There shall be a Supreme Head of the Federation, to be called the Yang di-Pertuan Agong, who shall take precedence over all persons in the Federation and shall not be liable to any proceedings whatsoever in any court.
2. (2) The Consort of the Yang di-Pertuan Agong (to be called the Raja Permaisuri Agong) shall take precedence next after the Yang di-Pertuan Agong over all other persons in the Federation.
Rosmah yang tidak lama berjaya menipu untuk membenarkan dirinya menggunakan gelaran FLOM itu akhirnya dianugerahkan gelaran FLOS, mungkin yang ini memang kene sekali dengan rosmah yang memang dikenali sebagai kaki shooping tu, atau untuk lebih mudah nak paham. rosmah ni memang kaki habiskan duit.

Bukan setakat orang dalam negara tahu rosmah nei kaki habiskan duit, tapi hampir satu dunia dah tahu dah, di Australia berita keluar, di Brunei, Di singapura, bak kata inilah Elemda Marcos yang baru, tak percaya cuba google berapa harga beg tangan Berkin yang dipakainya, tak percaya lagi sila la google tengok pembaziran rosmah disaat lakinya sedang teruk cerita pasal wasatiah yang Anwar dah cakap lama dulu.

Pasal wasatiah tu entahkan najib faham atau tidak tak tahulah "tukanglawan", kalau benar faham tentu najib dah nasihat bininya supaya berjimat cermat, tidak membazir, entahlah, najib juga dalam sibuk konon nak cerita pasal wasatiah, belanja sambutan hari jadinya saja habis pakai RM80 ribu.

Tak apalah, cuma ini isu baru ni, ternampak banyak ditepek di laman muka buku pagi nei, gambar yang menceritakan seribu persoalan, gambar ini mampu membuatkan penonton TV1 terkedu, apakah ini sengaja atau tak sengaja?, kah..kah..kah.


Ok ape pendapat anda,  bersiaran langsung di TV1 rosmah FLOM telah ditemu bual, dan hebatnya dibahagian bawah selain tertera logo 1 malaysia yang sama seperti logo 1 israel tu tertulis besar Ekspresi Remaja bersama Perdana Menteri.

Siapa perdana menteri, rosmah ke?. kah.. kah.. kah..

ok, "tukanglawan" ada beberapa teori berkenaan hal ni,

1- najib sepatutnya hadir ke program siaran TV1 tu, tapi sebab ketakutan najib diajak berdebat oleh Anwar membuatkan najib demam, maka Rosmah menggantikannya, sama seperti dulu masa najib "chicken pok" tu la, sebab dalam kerajaan Rosmah nei atas cikit dari TPM, maka dia lebih layak ganti tempat najib kalau apax2 hal, maksudnya, muyiddin yassin takde power pun, sebab rosmah nei lagi power.

2- Memegang cita-cita besar sebagai pemimpin dunia, rosmah terpaksa lupakan impian menjadi ratu negara ini kerana kita bising sebab rosmah  memalukan institusi kesultanan dan melanggar perlembagaan persekutuan bila dia pakai gelaran wanita pertama yang hanya boleh diguna pakai oleh Pemainsuri Agong saja, jadi untuk menrialisasikan cita-cita itu, RTM diminta untuk declare rosmah ni PM bila dia keudara. jadi dengan melihat gambar ini, cita-cita rosmah tercapai, boleh nanti bilang pada anak cucu, selain najib, dia pun PM juga.

3- Tapi teori paling mudah ringkas dan padat ialah, staff kat RTM pun dah menyampah dekat rosmah nei, diorang memang sengaja nak perlekeh rosmah dengan letak tajuk tu kat bawah, nak bagitau kat orang kampung, kenapa la bodoh sangat pegi sokong BN.. tak reti-reti lagi maksud tersirat?.. kah..kah..kah.


Amacam, teori kat atas sengaja je "tukanglawan" reka,  korang ada pendapat lain ke, kalau ade bagitau la ye... tapi apa pun "tukanglawan suka yang no 3 tu... Korang tak paham-paham ke rosmah nei la PM, kah..kah..kah....  terbaik la RTM..


Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit