Kelakar!!, SPR Kata Nama Depa Sama, Rumah Pun Sama.

| comments (1)

Berapa kali nak bilang, Malaysia ini negara hebat, selain kapal selam yang tak boleh menyelam, enjin jet yang besar tapi boleh hilang tiba-tiba dari depo tentera, jambatan atas darat dan lembu dalam kondo.

 Sebenarnya Malaysia ini memang ajaib. ada orang nama sama, alamat rumah pun sama juga, bayangkanlah kalau posmen hantar surat,contonya begini.

Ali Bin Abu,
lot 123, Jalan kapas, pesiaran 4
90000, Bandar Melaka, Melaka.

Surat tu sapa punya, sebab penghuni rumah tu nama sama, alamat pun sama. Ali bin Abu yang kulit sawo matang ke yang kulit cerah. Ajaib kan malaysia?

Tapi dengan Adanya SPR itu bukanlah pelik, sebab SPR kata nama yang sama dengan alamat yang berbeza itu bukan klon, itu orang yang berbeza, sekali lagi "tukanglawan" tepuk dahi. kah..kah..kah.

Semakan di pangkalan data atas talian SPR menunjukkan dua orang pengundi mempunyai nama Wong Wai Seng (nombor kad pengenalan 800411085535 dan 871008085525) dan didaftarkan di parlimen Parit dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Belanja, serta berkongsi nombor rumah dan blok sama di Taman Seri Ara

NONE










Dua lagi pengundi dalam kes itu, Wan Mohd Zamri bin Wan Ahmad (RF162733 dan RF162584) didaftarkan sebagai pengundi pos di balai polis Kuang, di DUN Kuang dan parlimen Selayang (bawah).

NONE

Pangkalan data atas talian SPR bagaimanapun memberikan dua keputusan berbeza terhadap pemilik kad pengenalan RF162584.

Sistem Semakan Pemilih Bagi Isi Rumah, yang membolehkan pengguna menyemak lebih daripada satu kad pengenalan serentak, menunjukkan kedua-dua pemilik RF162733 dan RF162584 bernama Wan Mohd Zamri bin Wan Ahmad.

Apa nak heran SPR ni, depa buat database ikut suka "Mak Bapak" diorang je, logik ke dalam satu rumah ade 2 orang yang nama sama, kalau nak menipu pun agak-agak la ye.

SPR memang ajaib, selepas nama "timun babi" , "kampung Baru" dan sebagainya termasuk keajaiban paling ajaib pernah ada di malaysia bila makcik berumur 159 masih hidup dan jadi pengundi ( Baca artikel best tu kat sini , & keajaiban makcik 159 tahun ) , kali ini kita ada penghuni rumah yang sama dengan nama yang sama dijumpai pula.

Ini betul-betul menyusahkan posmen, kalau penghuni tu kene waran tangkap, polis pun pening nak tangkap yang mana. kah..kah..kah, SPR ni memang kerja membohong ye?

Sila like jika suka artikel ini, dan send ke rakan anda untuk kongsi
NAJIB SEBUT "HARAM JADAH", DIA LUPA UMNO DULU PERNAH DIHARAMKAN, JADI UMNO ITU "HARAM JADAH" . NAJIB PERNAH KATA, 'KITA TUNJUK NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA," SEBAB MARAH PADA PENYOKONG PAKATAN, DIA LUPA RAKYAT AKAN TUNJUK, NEGARA INI BUKAN BAPAK NAJIB YANG PUNYA. ABU... asalkan bukan umno

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah
Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini

. .
Share this article :

+ comments + 1 comments

8 Ogos 2012 pada 1:22 PTG

pasanga kembar pun namanya x sama & berbeza...eeemmm...

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit