Debat Pun Takut, Terima Memorandum Pun Takut, Najib, Najib...

| comments

Najib Razak hanya pandai berkata-kata, tidak lebih dari itu, jika sebelum ini najib yang pernah mengatakan "Anwar Ibrahim akan demam jika berdebat dengannya" masih sehingga sekarang demam kerana terlalu takut bila Anwar ulang cabar debat dengannya.

Malah cabaran debat oleh Azmin Ali pun Najib tak berani nak sahut, terbuktilah najib hanya pandai bercakap, tapi tak akan buat sebenarnya.(Baca Sini).

Sama jugalah kisahnya dengan kata-kata najib mahu hapus ISA, dah benar-benar hapus ke? atau ISA tu sudah ditukar namanya, tapi perlaksanaan mirip pada ISA lama?. cakap lebih tapi tak buat, najib cuma main pendekatan POPULIS, sudah lah ambil idea pakatan rakyat, tak malu mengaku idea itu dia yang fikirkan. kah..kah..kah.

Kerana itulah sekumpulan kira-kira 50 orang berarak ke bangunan Parlimen hari ini untuk menggesa Najib Razak sebagai perdana menteri dan juga menteri "wanita" supaya segera memansuhkan undang-undang ISA, kenapa mahu gesa najib hapus ISA?, sebab ISA tidak dihapuskan seperti yang dijanjikan najib kan.

Kumpulan yang diketuai NGO Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) itu berhimpun di Taman Tasik Perdana pada kira-kira jam 11 pagi untuk berarak sejauh kira-kira 700 meter ke bangunan Parlimen.

Mewakili kumpulan tersebut, seramai 6 orang diketuai pengerusi GMI Syed Ibrahim Syed Noh, kemudiannya memasuki kawasan bangunan Parlimen untuk menyerahkan memorandum kepada perdana menteri dan juga bakal Perdana Menteri ke 7 Datuk Seri Anwar Ibrahim.

 Tapi hanya  Anwar yang tampil berhadapan dengan rakyat, beliau memperlihatkan keazamanya untuk menghapuskan ISA dengan menerima memorandum berkenaan, sedangkan najib razak tak tahu pergi kemana. mungkin beliau agak "segan" dan malu-malu" untuk berhadapan dengan rakyat.

Tak apalah najib, andai perkara ini tidak penting bagi najib, tapi Anwar berjanji untuk  menyerahkan salinan untuk Najib itu ke Pejabat Perdana Menteri, Anwar juga sebagai respon balas kepada kumpulan tersebut berkata beliau akan juga menyiapkan rang undang-undang persendiriannya untuk memansuhkan ISA yang akan difailkannya.

Hah,. kita lihat sikap pemimpin kita, seorang hanya pandai bercakap, dan selepas itu tidak tahu buat apa, mana kala seorang lagi cukup konsisten dalam mempertimbangkan apa yang dihajati rakyat.

Najib hanya pandai bercakap, jenis orang seperti ini tak layak jadi perdana menteri, lagi pun pada saat Anwar Ibrahim jadi Timbalan Perdana Menteri dulu, najib ini menteri apa agaknya?, kah...kah..kah...

najib mana mampu lawan bekas ketuanya. sebab itu juga najib tak pernah sahut cabaran debat. dengan Azmin pun dia tak mampu, apatah lagi berhadapan dengan Anwar Ibrahim , bakal Perdana Menteri baru kita.


Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan Facebook Page Untuk berita terkini
Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit