Zahid Hamidi, Mahu Buat Apa Itu? ( Wajib baca)

| comments

Zahid Hamidi dalam Buletin pagi TV3 suku pernah dalam menyatakan hasrat mahu bantu sebuah syarikat pengeluar moto berkuasa tinggi dari "Amerika" iaitu Harley davidson yang mahu mengadakan sambutan 110 tahun penubuhannya di malaysia.



Kata Zahid Hamidi lagi,. dia akan "cari jalan" untuk bantu supaya kerajaan malaysia bantu dan beri penajaan kepada program yang akan disenaraikan dalam kalender pelancongan tersebut.

Baik sekali usaha mempromosikan Malaysia dengan cara itu , tapi lebih baik lagi bantu golongan muda yang meminati sukan bermotor memajukan diri mereka. ingat ayat "penajaan" yang dikatakan Zahid hamidi itu.
Penajaan ialah "mengeluarkan wang tanpa perlu dibayar balik" wang siapa?, itu persoalan pertama, jawapannya tentu wang rakyat, dan siapa yang dapat manafaat?. mungkin Naza mampu menjual lebih banyak motosikal jenama Harley Davidson selepas ini, dan meraih keuntungan. tapi rakyat dapat apa?

Kenapa mahu "bantu" syarikat penjualan motosikal mewah ini (Naza Mungkin) dengan cara bekerjasama dengan memberi penajaan, supaya promosi besar -besaran dapat dibuat?, kenapa Naza sendiri jika berniat mahu membuat promosi dengan mengkagumkan "rakyat marhaen" dengan deruman motosikal mewah ini tidak menaja sendiri rancangan ini.

Kerajaan membantu syarikat yang sudah besar itu, kenapa tidak syarikat itu membantu kerajaan?. apakah wang rakyat akan digunakan dan syarikat besar itu dapat manafaat?

Semua ini pelik, ingat Zahid 'akan cari jalan" bantu Naza World promosikan motosikal mewah supaya rakyat marhaen terliur, kemudian bermimpi mahu miliki motosikal tersebut, dalam masa yang sama, Naza world akan dapat manafaat lebih dengan promosi ini, jualan akan meningkat kerana ramai terliur mahu miliki motosikal mewah , dan akhirnya jenama Harley Davidson akan jadi lebih popular, populariti itu akan pasti meningkatkan penjualan motosikal "amerika" itu.

Kenapa mahu bantu syarikat milik "amerika" apakah pulangan yang akan kerajaan malaysia dapat semula?, kenapa tidak bantu sahaja syarikat "modenas" yang mengeluarkan jentera kuasa kecil untuk kegunaan rakyat marhaen?.. pelik malaysia ini, semua kerana Hobi mewah pak menteri, semua demi kepuasan pak menteri.

Cuma persoalan masih sama, Apa yang akan rakyat dapat?

Siapa Zahid Hamidi?
(klik sini)

Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit