Awas, Felda akan tergadai (Video)

| comments

Heboh dikalangan orang felda, tentang penyenaraiaan felda ke Bursa Saham Kuala Lumpur ( BSKL). apakah akibatnya, dan apa pula yang akan terjadi selepas penyenaraiaannya.

Apa jenis jaminan yang diberikan supaya hak peneroka tersebut dijamin?,sedangkan dalam kejadian semalam seorang peneroka telah dihalam oleh Isa Samad apabila beliau bertanyakan isu jaminan tanah dan hak mereka. (baca disini)

Jadi.. apakah relevennya penyenaraiaan itu dibuat, mari kita saksikan Video dibawah, dan kita fikir-fikirkan.


Dan bandingkan pula dengan video dibawah


Siapa yang benar dan siapa yang cuba membohong, dalam kes peneroka dihalau oleh Isa Samad kerana hanya bertanyakan Jaminan pada peneroka apakah salah jika peneroka tidak percaya kepada jaminan yang diberikan Najib?

Siapa najib sehingga boleh menjamin hak-hak peneroka felda akan kekal terjamin, apakah najib sendiri boleh menjamin dia akan jadi perdana menteri selepas PRU13 nanti?

Penyenaraiaan Felda bukankah satu bentuk perniagaan, pelaburan, bukankah jika ada peluang untuk meraih keuntungan dengan cara penjualan "saham" sudah pasti saham tersebut akan dijual?

Saham proton sudah jadi milik orang lain, apakah Felda juga akan jadi milik orang?. bertindak sebelum terlambat. rakyat tidak harus diperbodohkan lagi.




Anda boleh menyalin artikel yang disiarkan tanpa halangan, sila letakkan link blog "tukanglawan jika sudi, semoga maklumat dan informasi dapat disampaikan kepada semua . Anda juga digalakkan share artikel ini di Facebook, twitter, forum atau apa juga medium sebaran. jika ada saranan dan pendapat, e-mailkan ke infotukanglawan@gmail.com , silakanlah juga tinggalkan komen anda dibawah

. .
Share this article :

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit