Najib Ni Pandai Mengira Ke Tak Pandai?

| comments (1)

Sebanyak 57 buah kedai 1 Malaysia akan dibina di Sabah dan Sarawak dengan kos setiap 1 adalah sebanyak RM6.7 juta, melibatkan peruntukkan sebanyak RM386 juta

 Najib sebelum tu pulak mengumumkan pembinaan 85 kedai KR1M di Semenanjung Malaysia dengan peruntukkan berjumlah RM40 juta.

Macam mana najib buat kira-kira ni, 85 buah kedai di Semenanjung peruntukan pembinaan ialah RM40 juta,  yang nak dibina di Sabah dan Sarawak pulak hanya 57 buah, kurang dari Semenanjung, tapi kos RM386 juta.

Adoi, macam mana buat kira-kira matematik nei, takkan la barang pembinaan dekat Sabah dan Sarawak 10 kali ganda lebih mahal?. itu tak logik sama sekali.

Wajarlah, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng membangkitkan perkara ni, , katanya peruntukan yang secara puratanya RM6.7 juta itu 15 kali ganda lebih tinggi daripada di semenanjung yang hanya RM470,000 kos untuk sebuah kedai.

"Bolehkah BN menjustifikasikan perbelanjaan RM6.7 juta hanya untuk menubuhkan sebuah kedai KR1M yang menjual barangan keperluan asas seperti gula, beras dan garam?" soalnya.

Kah..kah..kah, menteri kewangan memang pandai kira,  ke nak bagi dekat kroni?, apasal kos bina kedai dan sumbat barang boleh mencecah sehingga RM6.7 juta setiap satu, ini kedai rakyat 1 malaysia ke hypermarket 1 malaysia. nampak sangat tak logik.

Najib memang pandai buat kira-kira.. sebab tu la dia tak berani nak debat, sebab dia terlalu pandai.. kah..kah..kah


  

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 
AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

Share this article :

+ comments + 1 comments

Tanpa Nama
19 Oktober 2012 pada 9:04 PTG

mane janji dato seri najib nak bg rm 5000 untuk anak perneroka bulan 10 ni......

Catat Ulasan

Sila berikan komen anda dengan sopan.

 
Support : Copyright © 2011. "tukanglawan" - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger. Stats by Feedjit